در گفتگوی اختصاصی خورنا با قمشی، رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان خوزستان مطرح شد:

گام های مستحکم اصلاح طلبان بسوی انتخابات آتی/ نخستین نشست سرشار از امید اصلاح طلبان استان خوزستان در هفته اول بهار ۱۳۹۶

خورنا| سرویس سیاسی اجتماعی: اصلاح طلبان گام های مستحکمی بسوی انتخابات آتی برداشتند. خورنا برای نخستیننشست سرشار از امید اصلاح طلبان استان خوزستان در هفته اول بهار ۱۳۹۶ سراغ دکتر قمشی، ریاست شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان رفته است.
خبرنگار خورنا: جناب آقای دکتر قمشی لطفا نظرتان را در خصوص دستور کار سال جاری اولین نشست شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان بفرمایید.
جلسه هماهنگی و تبادل نظر شورای سیاست گذاری اطلاح طلبان استان خوزستان که متشکل از نمایندگان احزاب و تشکل های اصلاح طلبی استان و با حضور شخصیتهای حقیقی سیاسی و اجتماعی و علمی استان امروز دوشنبه با حضور اکثریت اعضای حقوقی و حقیقی تشکیل گردید. این شورا وظیفه هماهنگی، سیاست گذاری و پشتیبانی ستاد استان خوزستان را برعهده دارد. لذا این جلسه با هدف هماهنگی و تبادل نظر اعضای شورای سیاست گذاری استان تشکیل گردید. این جلسه در واقع استمرار سلسله جلسات سال قبل شورا بود که امسال خوشبختانه با حضور فعال و به موقع اعضای شورای اولین نشست آن با موفقیت برگزار گردید.
خبرنگار خورنا: جناب دکتر سال ۹۶ از نظر شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان چه مشخص ها و تمایزی با سال های گذشته دارد؟
امسال از چند نظر سال متفاوتی است: اولا، انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می گردد که مهمترین شاخصه های جامعه مدنی است. لذا این دو انتخابات که تجلی اراده و حضور و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود هست برای اصلاح طلبان استان اهمیت زیادی دارد.
ثانیا، در مقایسه با سال های گذشته سال ۹۶ شاهد فضای متفاوت اقتصادی در کشور هستیم. اگر به سالهای ۹۰ و ۹۱ برگشت نماییم که فضای یاس و ناامیدی و ناکارامدی مدیریتی بر کشور سایه افکنده بود. سالی همراه با تحریم ظالمانه غرب، نرخ رشد اقتصادی منفی ۵% و تورم بالای ۴۵ % و رکودی سیاه بر اقتصاد کشور حاکم بود. اما در سایه آگاهی ، حضور و مشارکت مردم و تغییر فضای سیاسی و گفتمان مدیریتی زیر چتر سیاست های دولت تدبیر و امید خوشبختانه توانستیم از بسیاری از مشکلات عبور نماییم و کشور مجددا در مسیر رشد و شکوفایی و ورود به جامعه جهانی قرار بگیرد. موفقیت های کنونی دولت تدبیر و امید در سال ۹۵ در زمینه اقتصاد مقاومتی و تولید ملی و اشتغال و رشد کم‌نظیر تولید ناخالص داخلی، افزایش درآمدهای ارزی حاصل از صادرات نفتی و غیرنفتی و تداوم تراز مثبت تجاری غیرنفتی کشور، استمرار روند کاهش وابستگی بودجه دولت به نفت، که نشان از حرکت امیدبخش دولت تدبیر وامید برای هدایت کشتی اقتصاد ایران در سال ۱۳۹۶ است. گرچه همانگونه که مسئولین ارشد کشور بیان فرمودند تا تحقق مطالبات برحق جامعه ایرانی و انتظارات مردم فاصله زیادی وجود دارد.
بنابراین سال ۹۶ به عنوان سال گذر به تحول اقتصادی و عبور از رکود هستیم که جوانه های خروج آن در سال های ۹۴ و ۹۵ پایه ریزی شده است. لذا برای نهادینه سازی رشد و توسعه کشور و جلوگیری از هیجانهای کاذب و افراطی گری سیاسی و بحران های کاذب اقتصادی کشور نیاز به آرامش دارد. آرامش و توسعه نیز با حضور شایستگانی متعهد و متخصص و توسعه طلب برای مدیریت کشور محقق خواهد شد. از این رو سال ۹۶ سالی سرنوشت ساز برای شکوفایی اقتصاد و فرهنگ ایران و استان خوزستان است.
برنامه های امشب شورای سیاست گذاری در چه حوزه های بوده است ؟
در جلسه امشب ابتدا دیدگاههای اعضای شورا بررسی گردید ، آنگاه اعضای سه کارگروه شهرستانها، کارگروه تعامل و رایزنی و کارگروه برنامه ریزی و تعیین مصادیق مشخص گردید که قرار شد در جلسه هفته آینده نهایی شوند.
همچنین مقرر شد تلاش و همفکری به عمل آید تا از تمامی ظرفیت های اشخاص و احزاب منتسب و مرتبط با تفکر اصلاح طلبی استان برای برپایی انتخاباتی سازنده و سالم بهره برداری شود . در بخش شوراهای شهر و روستا یکی از مهمترین وظایف کار گروه برنامه ریزی شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، احصاء علمی و تخصصی و کارآمدی و شایستگی نامزد های استان است.
ازجلسه مهم امشب شورای سیاست گذاری چه مسایلی قابل طرح است؟
خوشبختانه حضور فعال و توام با شور و شوق اعضای شورای سیاست گذاری بود. همچنین بر اساس گزارش اعضای شورای شهرستانها الحمدالله جنب و جوش و فعالیت ستادهای اصلاح طلبی شهرستانها موجب دلگرمی همه بود که از نکات مهم جلسه امشب بود و نشان از آن دارد انتخاب امسال شاهد حضور گسترده مردم بویژه در حوزه انتخاب رئیس جمهوری و اعضای شورای شهرهای استان است.
خبرنگار خورنا: اما نکته آخر
امید داریم در سال پیش رو، بتوانیم با همدلی، رفاقت، و فعال سازی تمام ظرفیت های اصلاح طلبی استان شاهد شور و شوقی سالم و سازنده در شان و شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم. لذا من در همین جا فرصت را غنیمت شمرده و از کلیه شهروندان استان که دغدغه توسعه ایران، شکوفایی استان خوزستان و کاهش فساد اداری و سیاسی را دارند وارد عرصه انتخابات شوند و به ما کمک کنند تا بتوانیم در انتخابات رئیس جمهوری و شوراهای شهری حضوری موثر داشته باشیم.
همچنین امیدوار هستیم صلاحیت های کاندیداها بر اساس ضوابط و مقررات قانونی کشور بررسی و اعلام گردد و انشالله شاهد حضور کاندیداهای شایسته و کارآمد بوده که موجبات حضور مردم را نیز به همراه داشته باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • بولتن نیوز لطفاً در تلگرام پیام بدید» ۰۹۳۹۸۴۳۲۲۳۳ بولتن نیوز BultanNews.com