استاندار خوزستان: اطلس مطالعات آسیب‌های اجتماعی خوزستان تهیه و تنظیم می‌شود

استاندار خوزستان تصریح کرد: درصدد هستیم که اطلس مطالعات و آسیب‌های اجتماعی خوزستان به تفکیک شهرستان‌ها تهیه و تنظیم شود. زمانی که مشکلات مختلف در حوزه آسیب‌های اجتماعی هر شهرستان مشخص شود، قادر خواهیم بود برای هر شهرستان متناسب با مسائل و مشکلاتی که در این حوزه دارد، نسخه و راهکار مناسب اتخاذ کنیم.

خورنا|احمدرضارستمی: در حاشیه مراسم تجلیل از سازمانهای مردم نهاد همکار با بهزیستی خوزستان در حوزه آسیب های اجتماعی که در سالن اجتماعات مجتمع و شیرخوارگاه فتح المبین برگزار شد غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اهتمامی که مقام معظم رهبری در بحث آسیب‌های اجتماعی دارند و نیز اهمیت این موضوع برای استانداری خوزستان بنا داریم ظرف چند روز آینده اولین کارگروه آسیب‌های اجتماعی و امور اجتماعی را در استان خوزستان تشکیل دهیم که این اولین کارگروهی میباشد که در سال ۹۶ تشکیل میشود.

شریعتی تصریح کرد: درصدد هستیم که اطلس مطالعات و آسیب‌های اجتماعی خوزستان به تفکیک شهرستان‌ها تهیه و تنظیم شود. زمانی که مشکلات مختلف در حوزه آسیب‌های اجتماعی هر شهرستان مشخص شود، قادر خواهیم بود برای هر شهرستان متناسب با مسائل و مشکلاتی که در این حوزه دارد، نسخه و راهکار مناسب اتخاذ کنیم.

وی اظهار کرد: تهیه اطلس مطالعات و آسیب‌های اجتماعی استان که شهرستان به شهرستان مهیا میشود یکی از کارهای مهمی که در سال ۹۶ در سه ماهه اول باید انجام گیرد.

استاندار خوزستان ضمن بیان این مطلب که در حوزه آسیب های اجتماعی سعی داریم تیم های خود را قوی تر کنیم و از افراد مختلف و توانمند دیگر هم استفاده کنیم گفت: تلاش شده است تا از ظرفیت فعالان این بخش در حوزه‌های مختلف استفاده شود و همچنین از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و موسسات خیریه در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی‌هایی که در این حوزه صورت می‌گیرد، بیشتر بهره‌مند شویم.

شریعتی در پایان اذعان کرد: در این زمینه بنا است که نماینده‌های سازمان‌های مردم‌نهاد و موسسات خیریه فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی به کارگروه‌های استانی و شهرستانی دعوت شده و در این کارگروه‌ها عضو شوند تا از نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی آنان بهره‌مند شویم. همچنین مقرر شده که اساتید دانشگاهی به این کارگروه‌ها دعوت شوند تا برنامه‌ای جامع، مدون، کامل و کارشناسی جهت اصلاح و رفع آسیب‌های اجتماعی در استان تدوین شود.