فرماندار خرمشهر:

خرمشهر پایتخت مقاومت ملت بزرگ ایران و سرزمین حماسه های ماندگار است

حیاتی: خرمشهر پایتخت مقاومت ملت بزرگ ایران و سرزمین حماسه های ماندگار است که ۷۰۰ شهید٬ ۹۶۰ جانباز٬ ۹۷ آزاده و ۴ شهید مدافع حرم را در خود جای داده است .

خورنا|احمدرضارستمی:ولی الله حیاتی فرماندار شهرستان خرمشهر در جلسه شورای استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خوزستان که روز شنبه در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: خداوند را شاکریم که توفیقی به ما عنایت فرمود که در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انشالله خدمتگذاران صدیقی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی تصریح کرد:شهرستان خرمشهر پایتخت مقاومت ملت بزرگ ایران و سرزمین حماسه های ماندگار است که ۷۰۰ شهید٬ ۹۶۰ جانباز٬ ۹۷ آزاده و ۴ شهید مدافع حرم را در خود جای داده است .

حیاتی گفت:مرز بین المللی شلمچه هم به عنوان مرز محوری تبادل شهدای گرانقدر دفاع مقدس است که تاکنون هفت مرحله تبادل با ۹۱۷ شهید را از آن طریق انجام داده ایم و فردا نیز پیکرهای ۱۶۰ لاله گلگون کفن از مرز آبی اروند رود وارد خرمشهر میشوند و اهتمام ما مدیران خرمشهر این است که به نحو احسن بتوانیم میزبانان شایسته ای برای این شهدای گرانقدرمان باشیم و اعتقاد داریم ورود این شهدا تزریق خون تازه در شریان های انقلاب اسلامی است و با ورود خود پیام ایستادگی٬ وحدت٬ مقاومت و ایثار را به همراه دارند.

فرماندار خرمشهر تشریح کرد:ما توانسته ایم در بحث اشتغال زایی برای فرزندان شهید زیر دیپلم ۶۰ فقره وام ۲۰ میلیون تومانی با سود دو درصد از منطقه آزاد دریافت کنیم و با راه اندازی دو مجتمع تجاری ۶۰ مغازه برای کسب و کار در اختیار این عزیزان قرار دهیم و همچنین در بحث اعزام خانواده های شهداء به مشهد مقدس ۳۲۰ نفر را در سال گذشته اعزام کردیم و امسال هم با قولی که از آیت الله رئیسی گرفته ایم بالای ۵۰۰ نفر دیگه رو هم اعزام خواهیم کرد.

حیاتی بیان کرد: در بحث اشتغال٬ خانواده شهدا در ادارات٬ شرکتها و در کارهای عمرانی که در حوزه منطقه آزاد است نیز جزو اولویت های استخدامی ما میباشند. به خاطر اینکه بحث شهدا را در اقدامات فرهنگی به صورت ویژه ببینیم جام فوتبال آزاد سازی خرمشهر سال آینده در ورزشگاه ۵۵۰ هزار نفری اروندان برگزار می شود. همه ساله کاپ جام حذفی را نیز در موزه شهدای خرمشهر می گذاریم که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای نوسازی این موزه تخصیص داده ایم.

وی ادامه داد: مسئولان کشوری که وارد خرمشهر می شوند حتما آنها را به یادمان شهدای شلمچه برده و دیدار خانواده های شهدا را نیز برای آنها تدارک می بینیم. لازم است که زائرسرای بنیاد شهید را در خرمشهر داشته باشیم چون ۵۵ هزار نفر شهید گلگون کفن در خرمشهر به شهادت رسیده اند که خانواده های آنها به دلیل محل شهادت بودن فرزندان خود به این شهر می آیند.

فرماندار خرمشهر در پایان اذعان کرد: در اینجا لازم میدانم از اهتمامی که جناب دکتر شریعتی استاندار پرتلاش خوزستان با حوزه فرهنگ ایثار و شهادت دارند تشکر و قدردانی کنم و همچنین از پیگیری هایی که مدیرکل محترم بنیاد شهید در رفع مشکلات این عزیزان دارند نیز سپاسگذاری به عمل آورم و از رئیس بنیاد شهید شهرستان و مجموع همکاران عزیزم در شورای اداری خرمشهر که براساس برنامه ریزی زمان بندی شده ای که در اختیارشان قرار داده ایم به تجلیل و تکریم از خانواده های شهداء میپردازند کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم