خبر خوش برای سربازان/ مانعی برای ادامه تحصیل مشمولان وجود ندارد

خورنا: سردارسید حمید صدرالسادات ظهر شنبه در حاشیه دیدار مردمی در جمع خبرنگاران از کاهش ۸۰ درصدی مراجعه حضوری نسبت بهسه سال گذشته به سازمان وظیفه عمومی ناجا خبر داد و گفت: مراجعه حضوری مشمولان به شکل محسوسی کاهش پیدا کرده که علت آن نیز همین اقداماتی است که طی سال‌های اخیر به شکل غیرحضوری و از طریق تلفن گویا ‏، فعال شدن پایگاه فرهنگی سرباز ، سامانه الکترونیکی و همچنین سامانه پیامک به شهروندان ارائه کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه سازمان وظیفه عمومی پرمخاطب ترین ارگانی است که با تمام خانواده ها ارتباط مستقیم دارد ، بیان کرد: روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر به این سازمان مراجعه حضوری دارند .

رئیس سازمان وظیفه عمومی با اشاره به اینکه تلاش سازمان بر این است که به گونه ای خدمات و اقدامات خود را به متقاضیان ارائه دهد که هم وقت کمتری صرف شود و هم اینکه کیفیت و سرعت ارایه خدمات را افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان تعداد مراجعات را به سازمان کاهش داد یا به صفر رساند، تصریح کرد: مراجعاتی نظیر شرکت در شورای پزشکی ورسیدگی به امور کفالت باید به شکل حضوری صورت گیرد.

صدرالسادات گفت: در حال حاضر بهترین خبر خوشی که می‌توانم به سربازان بدهیم که البته در گذشته نیز مطرح شده بود، این است که شرایط و ضوابط قانون جدید، شرایط بهتری را برای سربازی آنان پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات در زمینه تحصیلات عالی محسوس‌تر است، گفت: از زمان اجرای قانون جدید دیگر مانعی برای ادامه تحصیل مشمولان وجود ندارد و فارغ‌التحصیلان یک سال فرصت دارند که بعد از اتمام تحصیلشان خود را برای انجام خدمت وظیفه عمومی معرفی کنند.

به گفته رییس سازمان وظیفه عمومی در حال حاضر برای شرایط ورود به دانشگاه مشمولان نیز شرط کنکور برداشته شده و آنان در صورت پذیرش در موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم می‌توانند نسبت به دریافت معافیت تحصیلی اقدام کنند.

صدرالسادات در بخش دیگری از سخنانش به بحث تعویض کارت‌های معافیت که از دی ماه سال گذشته آغاز شده است، اشاره کرد و گفت: برای تعویض کارت‌های معافیت قدیمی به صورت کارت هوشمند، تعداد قابل ملاحظه‌ای مراجعه کرده‌اند .

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا زمان تعویض کارت‌های پایان خدمت قدیمی را از ابتدای آبان ماه امسال اعلام کرد و از شهروندان درخواست کرد از مراجعه خودسر به این سازمان خودداری کنند و بر اساس جدول زمانبندی که اعلام می شود برای سهولت و پیشرفت کار به این سازمان مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه امکان خدمت تمام سربازان در محل سکونتشان وجود ندارد ‏، ادامه داد : اینکه حتما همه سربازان در محل سکونتشان به کار گرفته شوند، امکانش وجود ندارد چرا که در خصوص سربازان مورد نیاز در مرزبانی یک استان، تعداد نیروی بیشتری از سربازان آن استان نیاز باشد که بنابراین طبیعی است که باید این تعداد نیرو را از شهرهای دیگر تامین کرد.

به گزارش مهر،سردار صدرالسادات در پایان خاطرنشان کرد: مرکز رسیدگی به امور پزشکی مشمولان خارج از کشور در دوبی نیز راه‌اندازی شده است و همچنین اخیرا بیمارستانی در دوبی با همکاری جمعیت هلال‌احمر به عنوان بیمارستان تخصصی این کار مشخص شد که مشمولان خارج کشور برای رفع امور پزشکی خود می‌توانند به این بیمارستان مراجعه و مدارک و سوابقشان از این طریق به دست ما برسد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *