وزیر ارشاد: بازداشت جوانفکر توسط رییس‌جمهور پیگیری می‌شود

خورنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از عرضه‌ی ۲۰هزار اثر در ششمین نمایشگاه و جشنواره‌ی رسانه‌های دیجیتال خبر داد.

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در نشست خبری ویژه‌ی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال که با حضور سیدمحمد حسینی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ و حسن علیزاده ـ رییس مرکز فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ـ برگزار شد‌، حسینی با اشاره به این‌که ششمین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از ۱۳ تا ۲۲ مهرماه در فضای ۶۰هزار مترمربعی مصلای تهران برگزار می‌شود،‌ گفت: ۴۰۰ غرفه در این نمایشگاه وجود دارد که شامل نمایندگان شرکت‌های دولتی و خصوصی است.

او اقدامات مرکز رسانه‌های دیجیتال را در زمینه‌ فرهنگ‌سازی خوب توصیف کرد و ادامه داد: این مرکز، رشد و پویایی خوبی داشته و اقدامات متنوع و گسترده‌ای را تا کنون انجام داده است که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌های استانی اشاره کرد.

حسینی از حضور بخش بین‌الملل برای اولین‌بار در جشنواره‌ی رسانه‌های دیجیتال خبر داد و اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که این بخش مورد استقبال کشورهای اسلامی و فارسی‌زبان قرار گیرد. در این بخش، محتوای مناسبی برای خانواده، محافظت از کودکان،‌ سبک زندگی اسلامی و بیداری اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.

او با بیان این‌که جایزه‌ای ویژه برای ناشر برتر دیجیتال کشور در نظر گرفته شده است‌، بیان کرد: برای بهترین اثر، امسال نشان عالی سرآمد در نظر گرفته شده است. این جوایز با هدف ایجاد انگیزه‌، شرکت در رقابت و ارتقای کیفیت اهدا خواهند شد.

وی گفت: ۱۱۰۹ مورد پایگاه اینترنتی‌، ۳۵۶ مورد نرم‌افزارهای رسانه‌یی‌، ۸۶ مورد بازی رایانه‌یی‌، ۱۹۴ مورد هنرهای دیجیتال‌، ۲۴۳ مرکز فرهنگی دیجیتال، ‌۳۱۱ اثر در زمینه‌ی تولید ملی و ۸۲ مورد پژوهش و ایده‌ی رسانه‌های دیجیتال در این نمایشگاه شرکت دارند.

او به شبکه‌ ملی «فرهنگ» اشاره و اظهار کرد: تا کنون ۲۷۰ خانه‌ی فرهنگ راه‌اندازی شده است. امیدواریم بتوانیم این پروژه بسیار مهم را که شامل ۵۰۰ خانه‌ی فرهنگ است، به‌زودی به نتیجه برسانیم.

وزیر ارشاد در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا وضعیت مدیرمسوول روزنامه‌ی ایران پیگیر می‌شود؟ گفت: متأسفانه ما عصر روز چهارشنبه از بازداشت آقای جوانفکر خبردار شدیم و با توجه به این‌که ایشان برای بازنگری درخواست داده بود، توقع بازداشت را نداشتیم. در هر صورت، این موضوع حتما از سوی خود آقای رییس‌جمهور پیگیری می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *