معادل ۹۰ سال اعتبار به خوزستان سرازیر شده است

خورنا: استاندار خوزستان گفت: از فروش اوراق مشارکت، معادل ۹۰ سال اعتبار ظرف یک سال و نیم به استان خوزستان سرازیر شده است.

سیدجعفر حجازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در آبادان اظهار کرد: طبق برنامه نوبتی سفر به شهرهای استان خوزستان، دومین فرصتی است که به شهرستان آبادان سفر کرده و موارد و مشکلات پیش‌روی این منطقه را از شهروندان و مسئولان جویا و در راستای رفع آنها گام برمی‌داریم.

وی افزود: در این سفر پنج طرح را برای ایجاد راهکار مشکلات شهرستان مدنظر قرار داده و مواردی نظیر طرح ستاد توسعه کشاورزی، روش آبیاری در نخلستان‌ها، مشکلات صنایع، بافت فرسوده و عمران شهری در دستور کار قرار داده‌ایم.

* مشکل آبیاری نخلستان‌های آبادان رفع می‌شود

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: طرح ستاد توسعه کشاورزی آبادان دارای اشکالاتی بوده که امیدوار هستیم تا هفته آینده مشکل پیش‌رو رفع و کار تسریع پیدا کند.

وی اضافه کرد: در این بخش، مشکلات مردم اروندکنار در تغییر روش آبیاری سنتی به آبیاری تحت شبکه و بهره‌برداری از آن است که درصدد هستیم با اقدامات در دستور کار کمبودها رفع و حل شود.

* ۳ هزار شغل از گردونه واحدهای صنعتی آبادان خارج شده است

حجازی با اشاره به مشکلات صنایع شهرستان بیان کرد: این شهر دارای صنایع بسیاری بوده که بعد از جنگ ایجاد شده و با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستند.

وی ادامه داد: معمولاً ۵۰ درصد صنایع این منطقه به دلایلی نظیر عدم مدیریت صحیح، مشکل در پرداخت تسهیلات بانکی و یا فروش بازار با مشکلات ریز و درشتی مواجه هستند.

استاندار خوزستان همچنین عنوان کرد: ظرف هفته آینده نشستی با صاحبان صنایع در استان برگزار می‌شود و در راستای رفع مشکلات آنها گام‌های اساسی برمی‌داریم.

وی با بیان اینکه از یارانه‌ای که دولت به ما تسهیلات می‌دهد می‌توانیم مشکلات صنایع آبادان را رفع کنیم، افزود: با از کار افتادن کار صنایع این منطقه، ۳ هزار شغل در آبادان از گردونه خارج شده است.

* عمران شهری آبادان در دستور کار است

حجازی با اشاره به دیگر موضوع مطرح شده در آبادان خاطرنشان کرد: بحث عمران شهری که بسیاری از شهروندان با آن دست به گریبان هستند دیگر مبحثی است که در شهرستان آبادان بررسی و از دستگاه‌های اجرایی شهرستان در این خصوص بازخواست شده است.

وی اشاره کرد: نزدیک به ۲۰ سال است که در این منطقه حفاری صورت می‌‌گیرد و چون منابع محدود بوده و قطره چکانی؛ کنده‌کاری‌ها یکباره تمام نمی‌شود.

استاندار خوزستان اضافه کرد: البته در راستای توسعه شهری و رفع مشکل فاضلاب منطقه با فروش اوراق مشارکت در مرحله اول ۶۰ میلیارد تومان به آبادان و خرمشهر اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: در مراحل بعدی فروش اوراق مشارکت نیز ۹۰ میلیارد تومان به آبادان و خرمشهر وارد و برای رفع مشکل فاضلاب هزینه می‌شود.

حجازی با بیان اینکه با اختصاص اعتبار مذکور معادل ۹۰ سال اعتبار ظرف یک سال و نیم به استان داده شده است، گفت: امیدواریم تا سال ۹۲ و پایان دولت دهم کل فاضلاب منطقه و تصفیه خانه‌ها تمام شود و دیگر موضوعی از حفاری‌های فاضلاب نداشته باشیم.

* بافت فرسوده آبادان نیاز به پیگیری دارد

وی با اشاره به مبحث پیگیری شده در خصوص بافت فرسوده منطقه تصریح کرد: در خصوص بافت فرسوده شهرستان آبادان بررسی‌هایی صورت گرفته و در نهایت لازم است یک‌سری از مسائل و عمران شهری را با وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، بهداشت و درمان، معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری و با همکاری نمایندگان دنبال و البته یک سری را خودمان در استان رفع کنیم.

استاندار خوزستان اظهار کرد: سال آخر دولت است، اگر نتوانیم طرح‌ها را به سرانجام برسانیم در سال آینده با توجه به فضای انتخاباتی حاکم و تغییرات پیش‌روی دیگر، گلایه‌مندی مضاعف مردم از دولت نهم و دهم رقم می‌خورد.