پروژه پرواربندی گوساله در امیدیه افتتاح شد

خورنا : علی‌اکبر باورساد اظهار داشت: دامپروری کلید اقتصاد کشاورزی است.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، مدیر جهاد کشاورزی امیدیه با بیان اینکه کشاورزی، جنگلداری و دامپروری نیاز جهان به غذا و مواد اولیه قابل احیا را برطرف کرده است و به طور مستقیم وسیله امرار معاش تقریباً نیمی از جمعیت کره زمین را فراهم می‌کنند تصریح کرد: هر روز تقاضا برای محصولات غذایی و کشاورزی در کشورهای در حال توسعه دو برابر می‌شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه امیدیه به سبببرخورداری از اراضی قابل توجه به‌منظور کشاورزی و دامپروری تاکنون پیشرفت مطلوبی را در این زمینه داشته است.
باورساد خاطرنشان کرد: پروژه ۱۵۰ رأسی پرواربندی گوساله در شهرک دامپروری شهرستان امیدیه افتتاح و به بهره‌داری رسیده است.
وی با اشاره به اینکه این اقدام گامی بسیار مثبت در راستای ارتقای بخش دامپروری منطقه محسوی می‌شود گفت: برای اجرای تأسیسات و خرید دام این پروژه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تأمین و هزینه شده است.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی امیدیه طرح‌ها و پروژه‌های دیگری در زمینه‌های زراعت، باغبانی، دامداری، دامپزشکی، ‌حفاظت خاک و آب و آبخیزداری، تجهیز و نوسازی مزارع، ساماندهی و یکپارچه کردن اراضی، تهیه طرح‌های شبکه‌های آبیاری و زهکشی داخل مزارع و باغات، تسطیح و بهسازی اراضی، شبکه راه‌های بین مزارع، خاک‌شناسی و اصلاح اراضی، توسعه عمران روستایی و عشایری در دستور کار وطالعاتی قرار این مدیریت قرار دارد.
وی یادآور شد: سقف جایگاه پروژه پرواربندی گوساله از نوع ساندویچ پانل که در شهرستان برای اولین بار اجرا شده است بوده ضمن اینکه این مکان مجهز به سیستم خنک کننده مه‌پاش نیز است.
باورساد با اشاره به اینکه مسئولان باید بخش دامداری امیدیه را مورد توجه جدی‌تر قرار دهند تصریح کرد: امیدواریم با تعامل و تلاش مسئولان اجرایی مرتبط بتوان امی مثبت در راستای ارتقای بخش کشاورزی و دامپرورش و به تبع آن وضعیت اقتصادی منطقه برداشت.