شناور رشید یک به ناوگان یدک کشی بندر امام پیوست

خورنا: معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت:به منظور ارتقای توان ناوگان شناورهای خدماتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) ، یدک کش رشید یک پس از یک دوره تعمیرات اساسی چهار ماهه به ناوگان یدک کشی این مجتمع بندری پیوست.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ،’ بهروز آقایی’ با اشاره به خارج از سرویس بودن این شناور به مدت ۱۰۵۲ روز به دلیل ناتوانی شرکت های راهبر در خصوص تعمیرات اساسی موتور رانش، تعویض قطعات و اشکالات ناشی از Over Speed اظهار داشت: با انجام برنامه ریزی دقیق و علی رغم محدودیت های موجود، تعمیرات شناور توسط نیروهای فنی و متخصصان داخلی انجام شد.

وی جلوگیری از هزینه های مرتبط با خارج از سرویس شدن و افزایش درآمد های ناشی از راهبری تجهیزات را از مزایای تعمیرات این شناور برشمرد و افزود: در اثر این تلاش ها که طی مدت زمان فشرده ای صورت گرفت، نیروهای متخصص این اداره کل موفق به راه اندازی و در مدار قرار دادن این شناور پس از یک وقفه سه ساله شدند.

بندر امام خمینی ‘ره’ از بنادر فعال جمهوری اسلامی در نگهداری و تعمیرات انواع شناورها بوده و دارای تجهیزات تعمیرات خشکی و دریایی پیشرفته نیز می باشد.

سالانه حدود ۳۵میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندرگاه امام خمینی ‘ره’ تخلیه و بارگیری می شود.