بیش از ۳ تُن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد در غرب اهواز، کشف، ضبط و معدوم شد

IMG_20170204_223051خورنا | احمدرضارستمی: به گزارش پایگاه خبری خورنا و به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت غرب اهواز، مهندس مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت از کشف، ضبط و معدوم کردن بیش از ۲ تُن فرآورده های غذایی چون پنیر پیتزا، کباب لقمه، شنیسل مرغ و ماهی تاریخ مصرف گذشته و فاسد و همچنین بیش از یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم ترشی و سرکه و… خبر داد.

وی افزود: کارشناسان بهداشت محیط مرکز جامع سلامت شماره ۸ غرب اهواز (کوی انقلاب) در طی انجام بازدید های معمول و مستمر خود از سردخانه های مواد غذایی و میدان میوه و تره بار، با این مواد غذایی مواجه شدند که پس از طی مراحل قانونی، نسبت به ضبط، جمع آوری و معدوم سازی آن اقدام کردند.

شریفی تصریح کرد: طرح تشدید برخورد با عرضه کنندگان مواد غذایی غیر مجاز و تاریخ گذشته، همچون گذشته با قوت ادامه دارد.

وی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خرید مواد غذایی به مشخصات بهداشتی، تاریخ تولید و تاریخ انقضای درج شده بر روی کالا دقت داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در اصناف مواد غذایی، مراتب را با شماره تماس ۳۵-۳۳۳۹۱۴۲۲۳ داخلی ۱۱۲ و ۱۱۱ یا سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

مهندس زهرا کرمیان سرپرست واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت غرب اهواز، عرضه مواد غذایی فاقد مشخصات را به دلیل نامشخص بودن محل تهیه و تولید اینگونه مواد غذایی و فرآیند تولید و احتمال به خطر انداختن سلامت مردم، دانست.

وی ادامه داد: یک کارگاه تولیدی باید ضمن رعایت کلیه مفاد قانونی، حداقل ضوابط  برچسب گذاری مواد خوردنی و آشامیدنی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی، موارد ذیل را در مورد فرآورده نهایی رعایت نماید:

۱)مواد بسته بندی مورد استفاده از جنس مورد تأیید و مخصوص فرآورده های غذایی (Food Grade) باشد.

۲)کلیه موارد قید شده در ماده ۱۱ قانون از جمله نام و نشانی واحد تولیدی، شماره پروانه تولید، شناسه نظارت کارگاهی، نام تجاری، تاریخ تولید و انقضاء، سری ساخت و شرایط نگهداری در برچسب فرآورده مدنظر قرار گیرد.

۳)فرآورده در وزنهای مورد تایید اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی، تولید و بسته بندی گردد.