رمز گشایی از یک انتقاد تند؛ اپوزیسیون دانشگاه علوم پزشکی اهواز کیست؟

خورنا –رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: عده ای برای حفظ منافع شخصی خود در مسیر افتتاح بیمارستان شهید بقایی۲ سنگ اندازی می کنند!
این شاید تند ترین نقد مدیریت چند ساله دکتر اسماعیل ایدنی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز باشد ولی چه کسی اپوزیسیون دانشگاه و پشت پرده مناقشات دانشگاه می باشد برای پاسخ به این سوال و رمزگشایی به بررسی گزینه های احتمالی می پردازیم

۱)وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی: یکی از گزینه های بالقوه مخالفت با سیاست های دانشگاه و دکتر ایدنی وزارت بهداشت است. ولی این در عمل دور از ذهن ترین گزینه ممکن است، رابطه بسیار نزدیک وزیر بهداشت با دکتر ایدنی به حدی بوده که در مقطعی خبر انتساب دکتر ایدنی به معاونت اموزش وزارت بهداشت به گوش می رسید، این نزدیکی و به دور از اغراق رفاقت در تعداد سفرهای استانی هاشمی وزیر بهداشت نیز کاملا مشهود است لذا بعید به نظر می رسد دکتر هاشمی و مجموعه وزارت بهداشت اقدام به چنین کاری کرده یا ایدنی چنین موضعی را نسبت به مقامات وزارت بهداشت اتخاذ کند.
۲) استاندار خوزستان: ایدنی سال های پرچالشی را با استانداری خوزستان تجربه کرده است، از روز اول انتصاب و معارفه تا آخرین روز های استانداری مقتدایی ، مخالفت علنی استاندار وقت خوزستان نتوانست خللی در برنامه های ایدنی ایجاد کند. هرچند مقتدایی با ویژگی صریح و بی پرده بودن زبان زد خاص و عام است اما در طول سال ها نشان داده منافع ملی و استانی را بر درگیری های داخلی و استانی ارجحیت می دهد. انتصاب شریعتی و مشکلات سابق این دو نفر آینده تیره ای را برای ایدنی و دانشگاه به ذهن می رساند اما وضعیت استانی و منافع کلان باعث نزدیکی این دو نفر و اتحاد هرچه بیشتر شده است.لذا بعید است شریعتی در راستای توسعه استانی که خود استاندار آن می باشد و هر اقدام موثری نقطه روشنی در کارنامه مدیریتی اوست اقدام به کارشکنی در مسیر توسعه زیرساخت های بهداشتی استان بکند.
۳) نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی: با نگاهی با اسامی نمایندگان ، نمایندگان شهرستان ها بیشتر در حوزه انتخابی خود نظر داده و کمتر وارد درگیری با دانشگاه شده و ترجیح می دهند که مردم شهر و حوزه انتخابی را راضی نگه داشته تا وارد چالش و نزاع با دانشگاه شوند.لذا باید به سراغ سه نماینده اهواز برویم. بعد از قضیه بیمارستان سینا و مرگ چند نفر از هم شهریان عرب زبان در بیمارستان سینا انتظار تقابل شدید بین دو نماینده عرب اهواز اقایان ساری و الباجی با دانشگاه می رفت ولی ما شاهد برخورد مناسب این دو نماینده با این واقعه تلخ بودیم که جای تحسین دارد، ارجاع نظر خود به نظر کارشناسی و حفظ اتحاد و منافع ملی موضع این دو نماینده اهواز بود ، با توجه به حوزه تخصصی این دو نماینده بعید می رسد پشت پرده اپوزیسیون یکی از این دو نماینده باشد ، لذا آخرین و محتمل ترین گزینه ، دکتر همایون یوسفی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی است.
همایون یوسفی که توانست باعدم تایید صلاحیت بزرگان جریان اصلاحات و اعتدال وارد لیست امید اهواز شود و با رای لیست امید به عنوان نفر سوم راهی مجلس شورای اسلامی شود این روز ها ساز ناکوکی با حامیان استانی و دولت می نوازد. اسناد و مدارکی از عملکرد دکتر همایون یوسفی در انتقال بیمارستان بقایی، بیمارستان دو هزار تخت خوابه ، انتصاب معاونت جدید درمان و بسیاری از موارد موجود است که به زودی منتشر می شود، از “علامه دهر خواندن شخص شخیص رئیس دانشگاه “تا نامه های جنجالی به وزیر بهداشت. منتظر باشیم. امیدواریم این نماینده لیست امید که فقط با پشتوانه لیستی و در غیاب چهره های شاخص و کارنامه دار اصلاحات و اعتدال راهی مجلس شده و نتواسته متعهد به روح و اساس امید و منافع ملی و استانی باشد در تصمیمات خود بازنگری اساسی داشته باشد.
تکمیل می شود…