نماینده مردم آبادان: آبادان لبریز از ظرفیت پرورش ماهی است

خورنا: نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: این شهرستان با برخورداری از ۵۰ کیلومتر کانال آبیاری لبریز از ظرفیت پرورش ماهی و میگو است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سیدحسین دهدشتی عصر امروز در جلسه کارگروه آبیاری و زهکشی که با حضور مسئولان شهری و استانی در سالن اجتماعات پالایشگاه این شهرستان پیرامون مسائل و مشکلات پیش‌روی این زمینه برگزار شد، اظهار کرد: در شهرستان آبادان ۵۰ کیلومتر کانال آبیاری وجود دارد و این یعنی ظرفیت بسیار بالای منطقه برای پرورش ماهی و میگو که تنها باید از حالت بالقوه تبدیل به فعل شود.

وی افزود: تمام شرایط پرورش ماهی در این منطقه فراهم است و تنها با قطع‌بندی اراضی مربوطه و صرف هزینه حداقل می‌توان این مهم را تحقق بخشید.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیت‌های بالای کشاورزی و شیلات در این منطقه می‌توان آبادان را به قطب اقتصادی مرتبط در این زمینه‌های تبدیل کرد.

وی اضافه کرد: در همین راستا مسئولان استانی و ملی باید تعامل و همکاری مطلوب داشته و اعتبارات مورد نیاز را اختصاص و البته مسئولان شهرستان را در ارائه راهکارهای مورد نیاز و پیش‌رو حمایت کنند.

دهدشتی بیان کرد: باید مراکز صنعتی و اشتغالزایی موجود در شهرستان را حفظ و از ظرفیت‌های بالقوه و در حال اجرای شهرستان در حد توان و با تمام وجود بهره برد تا از هدررفت سرمایه و نیرو جلوگیری شود.

وی در پایان اظهار کرد: باید زیرساخت‌های صید و صیادی، شیلات و پرورش ماهی و میگو را تقویت و در این راستا اشتغالزایی مؤثری ایجاد کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *