استاندار خوزستان: کارگاهی بودن آبادان و خرمشهر شهروندان را بی‌انگیزه کرده است

خورنا: استاندار خوزستان گفت: وقتی مردم احساس کنند در کارگاه زندگی می‌کنند و امکانات خود را محصور و محدود ببینند انگیزه آنها برای ماندن در شهر و یا حتی زادگاهشان کمرنگ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سیدجعفر حجازی در جلسه دوم که با عنوان توسعه عمران شهری با حضور مسئولان شهری و استانی در سالن اجتماعات پالایشگاه این شهرستان پیرامون مسائل و مشکلات پیش‌روی این زمینه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال سال پایان دولت با عنوان مهر ماندگار است باید همه اهداف پیش‌رو را جمع‌بندی و کارهای نیمه تمام باقیمانده را به اتمام برسانیم.

وی افزود: آبادان و خرمشهر دو شهری هستند که سالیان متوالی را در جنگ تحمیلی سپری کرده و با وجود گذشت بیش از ۲۰ سال از پایان جنگ همچنان آثار ویرانی و خرابی را بر در و دیوار این مناطق می‌توان مشاهده کرد.

استاندار خوزستان عمده دلایل این امر را چنین عنوان کرد: طولانی شدن دوران بازسازی، ناتمامی دوران بازسازی، توقف اعتبارات در این دوران و عدم مدیریت مطلوب در این خصوص از عمده دلایل کندی پیشرفت عمران و آبادی در این دو شهر است.

*کاهش سرمایه‌گذاری در آبادان و خرمشهر

وی اضافه کرد: در همین راستا ماندگاری مردم در این مناطق و کاهش سرمایه‌گذاری توسعه پیدا کرده و دلگرمی و امید در دل مردم دو شهر آبادان و خرمشهر را به سختی می‌توان ایجاد کرد.

حجازی بیان کرد: وقتی مردم احساس کنند در کارگاه زندگی می‌کنند و امکانات خود را محصور و محدود ببینند انگیزه آنها برای ماندن در شهر و یا حتی زادگاهشان کمرنگ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید رنگ و روی شهر را تقویت کرد کاری که البته در چند سال اخیر شاهد پیشرفت آن، البته نه در سطح ایده‌آل، اما در مجموع روند رو به رشد آن بوده‌ایم.

*عمران و آبادی جایگزین بافت فرسوده شود

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه باید در راستای بهسازی، حذف و عمران بافت فرسوده شهر اقدام بیشتری صورت گیرد، افزود: به واجدان شرایط در این خصوص تسهیلات لازم و مورد نظر اعطا و عمران و آبادی را جایگزین بافت فرسوده شهر کنید.

وی اظهار کرد: در این میان شهروندان نقش بی‌دلیل را در ساخت و ساز بافت فرسوده شهر بر عهده داشته و حرکت سازنده آنها انکارناپذیر است.