اختتامیه بیست و سومین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب خوزستان در اهواز/ معاون ورزش و جوانان خوزستان: اسب اصیل عرب متعلق به خوزستان است/ داور استرالیایی: ‌اسب‎های عرب ایران گنجینه‎های زنده هستند/ + تصاویر منتخب

خورنا | احمدرضارستمی: بیست و سومین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب خوزستان شامگاه روز جمعه ۱۵ بهمن همراه با اهداء جوایز به برندگان مسابقات و تقدیر و تشکر از داوران خارجی و ایرانی و مسئولین دست اندرکار برگزاری این رویداد در اهواز به کار خود پایان داد.

در حاشیه روز پایانی این جشنواره مظفرعلی شائی معاون ورزش و جوانان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اسب اصیل عرب متعلق به خوزستان است و همین مسئله به جذابیت و شکوه این جشنواره افزوده است.

IMG_5668-picsayوی افزود: این رقابت ها در سه روز متوالی به میزبانی اهواز در سطح بالایی برگزار شد و شاهد رقابتهای جذاب و نزدیکی از سوی شرکت کنندگان این رویداد بودیم. خوشبختانه داوران خارجی بسیار خوبی نیز در این مسابقات حضور داشتند.

علی شائی تصریح کرد: در آینده نیز اقدامات موثرتری را برای تقویت این ورزش در خوزستان انجام می دهیم و قطعا هر چقدر میزبانی خوزستان در مسابقات کشوری سوارکاری بیشتر باشد، می توان بیشتر شایستگی های استان را در این رشته در سطوح مختلف کشوری و بین المللی به نمایش گذاشت.

وی در پایان ضمن انتقاد از فقدان پیست استاندارد و سیستم منظم برای پرورش اسب در استان خوزستان که باعث عدم بهره گیری از ظرفیت بالای استان در این زمینه شده است گفت: امیدواریم تا با تلاش مسئولان استان و همچنین وعده های استاندار خوزستان مبنی بر احداث یک پیست استاندارد در استان، بتوانیم از حداکثر ظرفیت های استان در رشته سوارکاری استفاده کنیم.

در ادامه گراهام اسمیت داور استرالیایی این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره ٬ رقابت بزرگی در ایران است و جایی است که اسب‎های سراسر کشور گرد هم می‎آیند و به نمایش گذاشته می‌شوند و داوران براساس آخرین قوانین ایکاهو (سازمان اسب عرب اروپا) به این اسب‎ها در آیتم ‎های مختلف امتیاز می‎دهند.

IMG_5676وی افزود: ایران دارای اسب‎های بسیار زیبایی است و من بسیار مفتخر و خوشحال هستم که در ایران حضور دارم و این اسب‎های اصیل را می‎بینم.

داور استرالیایی بیان داشت: اسب‎های اصیل عرب همانند یک میراث زنده برای شما هستند و شما باید این اسب‎ها را به بهترین نحو حفظ و کمک کنید که هر چه بیشتر رشد کنند. شما در ایران دارای میراث‎های فرهنگی بسیاری از جمله پرسپولیس و مکان‎های تاریخی زیبا هستید و این اسب‎‎ها نیز گنجینه‎های زنده‎ برای شما در ایران محسوب می‎شوند و شما موظف به حفظ و نگهداری از آن‎ها میباشید زیرا این اسب‎ها، میراث شما هستند و از اجداد به شما به ارث رسیده‎اند و باید امانتداری خوبی از آن‎ها داشته باشید.

به گزارش پایگاه خبری خورنا از اهواز بیست ‎و سومین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب خوزستان با حضور ۱۷۶ شرکت‎کننده از چهارشنبه (۱۳بهمن‎ماه) به مدت سه روز به میزبانی اهواز و در مجموعه ورزشی امام رضا (ع) شهرک نفت برگزار شد .

تصاویر:

PicsArt_1486210387367۴۲۶۰۱۲۷۷۱_۱۷۵۹۵۴IMG_5718IMG_۲۰۱۷۰۲۰۴_۱۵۱۳۳۵IMG_۲۰۱۷۰۲۰۴_۱۴۵۹۳۶IMG_5579IMG_5662IMG_5621IMG_5699IMG_۲۰۱۷۰۲۰۴_۱۵۰۰۴۲IMG_5614IMG_5641IMG_5594IMG_5617

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *