بهره‌برداری از تجهیزات پیشرفته هیدروگرافی در بندر خرمشهر

خورنا : شاهین ترکپور اظهار داشت: با توجه به موقعیت استراتژیک بندر خرمشهر در راستای دستیابی به دریانوردی ایمن در منطقه، این موضوع از وظایف حاکمیتی این اداره است.
وی افزود: با تلاش و همت کارشناسان اداره ایمنی و حفاظت دریانوردی این بندر اقدام به خریداری تجهیزات نوین هیدروگرافی کرده است.
به گزارش خورنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، معاون عملیات دریایی بندری تصریح کرد: عملیات هیدروگرافی با دستگاه عمق‌سنج صورت می‌گیرد که نمونه‌هایی از پروفیل‌های بستر دریا را مهیا می‌سازد.
وی ادامه داد:  این امر در راستای کنترل پروژه‌های لایروبی حائز اهمیت است.
ترکپور درباره عملیات هیدروگرافی خاطرنشان کرد: موقعیت‌یابی معمولاً توسط دستگاه GPS انجام می‌شود و برای محاسبه جزر و مد نیز از دو دستگاه قابل حمل جزر و مد سنج  که قابلیت ثبت داده‌ها را به‌صورت بلند مدت دارد، استفاده می‌شود.
وی افزود: نسخه ۲۰۱۱ نرم افزار Hypack به‌منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها و آماده‌سازی نقشه‌های هیدروگرافی استفاده می‌شود.
معاون دریایی بندری اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: از دیگر اقدامات این اداره کل، بهره برداری از قایق پیشرفته هیدروگرافی در بندر خرمشهر است.
وی درباره قایق هیدروگرافی بندر خرمشهر گفت: با توجه به طراحی ویژه این قایق، هیدروگرافی از کلیه مناطق کم‌عمق از این پس به سهولت انجام می پذیرد که راه‌اندازی و بهره‌برداری از تجهیزات مذکور در تاریخ ۱۲شهریور ماه سال جاری صورت پذیرفت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *