استاندار خوزستان درنمایشگاه کتاب خوزستان گفت:

فرهنگ نباید حکومتی باشد فرهنگ باید در یَد اختیار مردم، نخبگان، نویسندگان، هنرمندان و شعراء باشد

خورنا | احمدرضارستمی: در شب پایانی یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب خوزستان دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان از این نمایشگاه دیدن کرد و در ادامه ضمن نشستی در بین بازدید کنندگان نمایشگاه و خبرنگاران به سئوالات آنها پاسخ داد.

دکتر شریعتی در این نشست صمیمی ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی به همه مردم خوزستان و ابراز امیدواری که در آینده نمایشگاههایی با کیفیت تر و گسترده تر در همه استان و بویژه در شهرستانها داشته باشیم گفت: نمایشگاه امسال در وضعیت بسیار خوبی هم از لحاظ کیفیت٬ کمیت و تنوع برگزار شد و روند رو به رشد خیلی خوبی نسبت به گذشته داشته است و امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد .

وی افزود: وظیفه ما حمایت از مسائل فرهنگی به طور ویژه است. درست است که وظیفه حکومت و استانداری ایجاد ظرفیت های مختلف در حوزه های اقتصادی و امثالهم است٬ اما کار اصلی حکومت در حوزه امنیت سلامت و آموزش و فرهنگ است .

دکتر شریعتی در ادامه با تاکید بر این مطلب که اهتمام ویژه در زمینه آموزش و فرهنگ وظیفه حکومت است گفت: فرهنگ نباید حکومتی باشد فرهنگ باید در یَد اختیار مردم٬ نخبگان٬ نویسندگان٬ هنرمندان و شعراء باشد .حکومت باید بستر مناسب را برای تضارب آراء و ابراز نظر و عقاید در چهار چوب قانون فراهم کند و از این طریق به گسترش و تعالی فرهنگ در سطح جامعه کمک کند و ما آمادگی آن را داریم که زمینه آن ایجاد کنیم و در این راه تلاش ویژه داشته باشیم .

استاندار خوزستان سپس در جواب خبرنگاری که بر لزوم حمایت از ناشران خوزستانی تاکید داشت اظهار کرد: به علت گردش آزاد٬ این اختیار را ما نداریم که کسی را محدود کنیم و نویسندگان باید حق انتخاب داشته باشند که آثار خود را در اختیار چه ناشری قرار دهند. اما قطعا مثل حوزه های دیگر حمایت از ظرفیت های داخلی استان همچون ناشران خوزستانی وظیفه ماست . انشالله از مدیریت محترم اداره ارشاد خوزستان میخواهم شرایط را طوری فراهم کنند که نویسندگان٬ تشویق به تحویل آثار خود به ناشران استان شوند و خوشبختانه ما در این مهم دارای ۳۵ ناشر خوب در سطح استان خوزستان هستیم که این امر میتواند به گردش امکانات و پول در استان و به طبع آن رونق اقتصادی منطقه کمک بسیار موثری بکند و امسال اداره کل ارشاد خوزستان با خرید ۱۰۰میلیون تومان کتاب از نویسندگان بومی قدمی بسیار مهمی در رونق و تشویق نویسندگان خوزستانی برداشته است .

دکتر شریعتی با اشاره به وضعیت نامطلوب امکانات نمایشگاه بین المللی خوزستان تاکید کرد: این نمایشگاه از لحاظ امکانات رفاهی به هیچ عنوان در خور و شایسته مردم استان خوزستان نیست و انشالله با صحبتی که قبلا با سهامداران این نمایشگاه داشته ام قرار براین شد در آینده نزدیک نمایشگاه به مکانی جدید و با امکانات بیشتر منتقل شود .

در حاشیه این نشست صمیمی سئوالاتی هم در مورد مسئله ریزگرد ها و برنامه های در دست اقدام استانداری برای مقابله با این پدیده پرسیده شد که دکتر شریعتی ضمن تحسین صبر و بردباری مردم در تحمل این وضعیت٬ قول داد بزودی در سیمای استانی به طور مفصل در این زمینه با مردم شریف خوزستان صحبت خواهد کرد ودر مورد کارها و اقداماتی که در مقابله آن انجام پذیرفته و در آینده هم به طور مستمر تر صورت میگیرد گزارشی جامع و کاملی به مردم ارائه دهد.

پس از این نشست استاندار خوزستان بازدید خود از سایر بخشهای نمایشگاه کتاب خوزستان تکمیل کرد و تصاویری از این بازدید را در زیر مشاهده خواهید کرد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *