جلسه هماهنگی معرفی فرصت های شغلی صنایع پایین دستی شرکت آلومینیوم کاوه مسجدسلیمان برگزار شد + تصاویر

میثاق حاجتی /خورنا: جلسه هماهنگی معرفی فرصت های شغلی صنایع پایین دستی شرکت آلومینیوم کاوه مسجدسلیمان با حضور علیرضا گوروئی فرماندار این شهرستان، سید عباس حسینی مدیرعامل شرکت آلومینیوم کاوه مسجدسلیمان به همراه جمعی از مدیران شهرستان در محل این شرکت برگزار شد.

phpThumb

به گزارش پایگاه خبری خورنا در ابتدای این جلسه دکتر حسینی آخرین وضعیت این کارخانه را تشریح کرد وی گفت: هدف بنیاد مستضعفان از احداث این کارخانه اشتغالزایی و رفع محرومیت از چهره شهرستان است که به لطف خداوند توانست این پروژه را زودتر موعد مقرر به اتمام برساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:همه پرسنل و نیروهای جذب شده از افراد بومی منطقه هستند و خوشحال هستیم تا امروز حتی یک شکایت شخصی از آلومینیوم نشده است چرا که تمامی تلاش مان را برای برقراری عدالت و شفاف سازی به کار بردیم.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم در بخش دیگری از سخنان خود از اهمیت شرکت های پایین دستی سخن به میان آورد و گفت: آن چه می تواند مشکل اشتغال شهرستان را حل کند جذب سرمایه گذار و ایجاد شرکت های پایین دستی آلومینیوم است که بدبینانه ترین حالت حدود ۱۵۰۰ شغل به صورت مستقیم ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: به همین دلیل با دعوت از چندین شرکت خارجی در روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه همایش بزرگی را در دو شهر اهواز و مسجدسلیمان برگزار خواهیم کرد که این یک اتفاق بزرگی ست وی گفت: همه شرایط برای سرمایه گزاری در شرکت های پایه مهیاست و انتظار داریم مسئولین شهرستان همه شرایط از جمله تهیه زمین را برای این سرمایه گزاری فراهم کنند. وی گفت: در این همایش کشورهایی چون کره، چین، ژاپن، سنگاپور، ایتالیا و… شرکت خواهند کرد و این فرصتی خواهد بود برای نشان دادن توانمندی های شهرستان…

علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان نیز در سخنانی ضمن تقدیر از تلاش های بنیاد مستضعفان و مسئولین شرکت آلومینیوم کاوه مسجدسلیمان گفت: با تعامل خوبی که در سطح شهرستان به وجود آمده است و همچنین افتتاح فاز اول کارخانه آلومینیوم انشالله شاهد روزهای خوبی برای مسجدسلیمان خواهیم بود.

وی ادامه داد: این همایش علاوه بر جذب سرمایه گزار می تواند به شناسایی جاذبه های شهرستان نیز کمک کند. وی همه دستگاههای اجرایی شهرستان را ملزم کرد در برپایی این همایش از همه پتانسیل ها استفاده و تلاش خود را در برگزاری هر چه بهتر این همایش به کار گیرند و از این فرصت برای جذب سرمایه گزاران استفاده کنند…

پیام حاجی پور مشاور مدیرعامل آلومینیوم نیز در سخنانی با تشریح فواید راه اندازی شرکت های پایه گفت: به دنبال آن هستیم همگام با فعالیت کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان، صنایع پایین‌دستی آن را در استان خود رونق دهیم، به شکلی که برای فاز اول این کارخانه، ۵۹ طرح آماده اجرا در حوزه پایین‌دستی آلومینیوم تدوین کرده‌ایم.

وی گفت: مطالعات این طرح‌ها انجام شده است و نرخ بازگشت سرمایه آن‌ها بالای ۴۵ درصد است و دارای سودآوری بسیار بالایی هستند. همچنین بنیاد مستضعفان از این طرح‌ها حمایت مالی خواهد کرد و جهت اجرا به متقاضیان وام‌های کم‌بهره می‌دهد.

حاجی پور با بیان این‌که همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنایع پایین دستی آلومینیوم به توسعه این صنایع و استان کمک می‌کند، عنوان کرد: در این سمینار شرکت‌های خارجی از کشورهای مختلف آلمان، ایتالیا، چین، سنگاپور و مالزی حضور دارند تا به صورت فاینانس در صنایع پایین دستی آلومینیوم سرمایه‌گذاری کنند و ماشین‌آلات، تکنولوژی جدید و خوراک‌های نرم‌افزاری و پژوهشی در اختیار شرکای ایرانی قرار دهند.

حاجی پور ادامه داد: در بخش اول این همایش‌ها به معرفی کارخانه آلومینیوم در حال افتتاح پرداخته می‌شود. همچنین همگام با افتتاح آلومینیوم که تا پایان سال صورت خواهد گرفت، به دنبال آن هستیم که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صنایع پایین‌دستی را تقویت کنیم.

وی گفت: هدف از برگزاری این همایش‌ها، جذب سرمایه‌گذاری در شهرستان مسجدسلیمان و استان خوزستان است زیرا اگر این کار انجام نشود، پروفیل تولیدشده در استان باید به استان‌های دیگر برود و پس از فرآیندها دوباره به استان بازگردد.

IMG_3864 copyIMG_3731 copyIMG_3740 copyIMG_3769 copyIMG_3725 copyIMG_3727 copyIMG_3728 copyIMG_3897 copyIMG_3901 copyIMG_3781 copyIMG_3870 copy

منبع:باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان