مهندس غریبوند مدیرجهاد کشاورزی هفتکل :در سطح شهرستان هفتکل حدود سی و هفت هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد/طرح ۵۵۰هزار هکتاری به هفتکل هم رسید

قادر سبحانی |خورنا – طرح ۵۵۰هزار هکتاری به هفتکل هم رسید /اسفندماه بارش خوبی خواهیم داشت.
مهندس غریبوند مدیرجهاد کشاورزی هفتکل با دادن این خبر اضافه کرد:در سطح شهرستان هفتکل حدود سی و هفت هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که در سال زراعی جاری حدود بیست و پنج هزار هکتار آن زیر کشت گندم و دو هزار هکتار نیز زیر کشت جو رفته است …
مهندس غریبوند با اشاره به طرح ۵۵۰هزار هکتاری رهبری هم ادامه داد: با پی گیری های صورت گرفته توسط نماینده محترم و دیگر مسئولان، سه هزار و چهارصد هکتار از این طرح بزرگ به هفتکل اختصاص داده شد که احتمال افزایش آن تا پنج هزار هکتار نیز وجود دارد ….وی ادامه داد: در صورت اجرایی شدن این طرح ، در زمین های کشاورزی مستعد، آبیاری تحت فشار با کمک هزینه صددرصد توسط دولت اجرا و تحویل کشاورزان خواهد شد .
مدیر جهاد کشاورزی هفتکل در ادامه این گفتگو از اجاره دادن زمین های کشاروزی به هندوانه کاران هم انتقاد کرد و خواستار بازنگری مالکان در این امر شد.
غریبوند به سی و پنج حلقه چاه فعال در سطح شهرستان هم اشاره کرد و افزود: با پی گیری های صورت گرفته به زودی شانزده حلقه از چاههای موجود برق دار خواهند شد . دولت بخشی از هزینه های برق دار کردن پمپ چاههای کشاورزی را به صورت بلاعوض کمک خواهد کرد .
مدیر جهاد کشاورزی هفتکل به بارش باران و گندم زارهای دیم هفتکل هم گریزی زد و گفت: گندم زارهای دیم در خطر خشکسالی هستند اما امیدواریم در این هفته شاهد بارش باشیم …البته طی تماسی که با هواشناسی استان داشتیم برای آخر بهمن و اسفند پیش رو بارش های خوبی پیش بینی کردند که امیدواریم محقق شود .

T.me/haftkeliha