صادرات تخم مرغ از خوزستان به عراق


IMG_20170129_213023-1خورنا | احمدرضارستمی: دکتر مصطفی کنارکوهی مدیر کل دامپزشکی خوزستان از صادرات تخم مرغ خوراکی از استان به کشور عراق خبر داد.

دکتر مصطفی کنارکوهی گفت: نظارت بر مراکز تولید و بسته‌بندی تخم‌مرغ و صدور مجوزهای لازم برای صادرات تخم‌مرغ از وظایف دامپزشکی است که در همین راستا اداره‌ کل دامپزشکی استان خوزستان در ده ماهه‌ی اول سال ۹۵ موفق به صادرات ۲۸۷ تن تخم‌‌مرغ خوراکی  از مرز شلمچه به کشور عراق شد.

وی افزود:به منظور افزایش بازار صادرات محصولات خام دامی توجه به کیفیت از سوی بازرسان این اداره اهمیت ویژه ای دارد که در این راستا محصولات صادراتی قبل از بارگیری توسط کارشناسان مورد بازرسی قرار گرفته و با داشتن شرایط لازم اجازه صادرات داده خواهد شد.

کنارکوهی با اشاره به ۵ واحد مرغ تخمگذار و یک واحد بسته بندی تخم مرغ  مستقل و ۷ واحد وابسته در استان یادآور شد: امسال با پیگیری های این اداره و تلاش تولیدکنندگان، تولیدات از لحاظ کیفی وکمی به حد مطلوب با استانداردهای لازم برای صادارت رسید

مدیر کل دامپزشکی خوزستان نظارت مستمر بهداشتی بر مراحل تولید تخم مرغ از نظر آلودگی های میکروبی برای صدور گواهی بهداشتی بین المللی صادرات و کیفیت بسته بندی تخم مرغ از جمله موارد قابل توجه و الزام است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *