رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی استان خوزستان

خورنا – باغملک شهر خوبی ها ۱۲ و ۱۳ بهمن ماه میزبان هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی استان خوزستان

پوستر هشتمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی باغملک  با حضور فرماندار ، اعضای شورای شهر ، هنرمندان، دست اندرکاران جشنواره، مسولین ادارات و خبرنگاران رونمایی شد.

تئاترخیابانی گونه‌ای نمایشی است که‌از متن اقشار مختلف اجتماع برخاسته و با توجه به انگیزه‌های بروز و ظهور آن، همواره کارکردهای مختلفی از جمله اصلاح رفتارهای اجتماعی داشته و خالقان و بازیگران این عرصه با زبان هنری خود بایدها و نبایدهای زندگی بشری را به فراخور فهم مردم کوچه و بازار بیان کرده‌اند. در تئاتر خیابانی بازیگر به دور از تمامی عناصر دست و پاگیر صحنه‌ای در تلاش است تا مخاطب خود را نسبت به موضوعی خاص به هیجان و گاه به تفکر و تعمق در آن مساله وا دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باغملک : در آستانه شروع هشتمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی به میزبانی شهرستان باغملک زنگنه دبیر جشنواره گفت : این پوستر با نماد انار و هجمه مردم توسط هنرمندان تئاتر و  با هماهنگی  دبیر جشنواره و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی شده است .

وی افزود : یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی استان جشنواره تئاتر خیابانی است که خروجی هایی برای جشنواره کشوری مریوان و بین المللی دارد .

دبیر جشنواره اظهار داشت: شهرستان باغملک میزبان هشت دوره این جشنواره استانی می باشد و به لطف خداوند و همکاری و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  این جشنواره جشن صدساله خود را برگزار خواهد کرد.

احمد رضا زنگنه در خصوص آثار رسیده به جشنواره گفت : امسال به بارش ایده و متون به دبیرخانه مواجه بودیم و بعد از بازخوانی متنون از بین ۷۳ اثر رسیده به جشنواره ۳۸ اثر به مرحله بازبینی راه یافتند که در نهایت ۸ نمایش به مرحله اجرا و بخش مسابقه در هشتمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی راه پیدا کردند.

لطیف حیایی اهوازی فرماندار باغملک نیز در حاشیه این رونمایی اعلام حمایت خود از هشتمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی، دست اندرکاران و هنرمندان و اقدام فرهنگی زیبای آنان اعلام نمود.

گفتنی است هشتمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی باغملک ۱۱ تا ۱۳  بهمن ماه در شهرستان باغملک برگزار خواهد شد.

۲۰۱۷۰۱۲۸_۱۳۵۵۳۸

 

۲۰۱۷۰۱۲۸_۱۴۰۶۴۴

IMG-20170128-WA0005

۲۰۱۷۰۱۲۸_۱۴۱۱۰۳