فرماندار ماهشهر: بیشترین خسارت در بروز بلایای طبیعی متوجه روستاها می‌شود

خورنا: فرماندار ماهشهر گفت: به دلیل نوع بافت روستاها و موقعیت آنها در هنگام بروز حوادث طبیعی بیشترین خسارت متوجه روستاهای منطقه می‌شود.

منوچهر حیاتی امروز به مناسبت فرا رسیدن هفته کاهش بلایای طبیعی درگفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در ماهشهر اظهار کرد: نقش مقاوم سازی و رعایت استانداردهای ساخت و ساز و استفاده از مصالح مقاوم ساختمانی برای منازل مسکونی روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: در این زمینه موضوع مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و ابنیه‌های ساختمانی توسط سازمان نظام مهندسی کشور در دستور کار شهرداری‌ها و بخشداری‌های منطقه قرار گرفته است.

فرماندار ماهشهر ادامه داد: دستگاه‌‌های اجرایی متولی در هفته کاهش بلایای طبیعی با مشارکت و آمادگی کامل انجام برنامه‌های روز شمار و اجرای مانور عملیات امداد و نجات اقدام کنند.

وی با اشاره به دستگاه‌های اجرایی شهرستان ماهشهر گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان ضمن مشخص کردن نقاط آسیب‌پذیر در حوزه خود برای ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات پیشگیرانه در این زمینه اقدام کنند.

حیاتی افزود: نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی عموم شهروندان برای آگاه‌سازی‌های پیشگیرانه در زمینه کاهش بلایای طبیعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فرماندار ماهشهر در پایان با تأکید بر هماهنگی دستگاه‌های اجرایی به منظور کاهش خطر‌پذیری مناطق شهری و روستایی در برابر حوادث گفت: اجرای برنامه‌‌های متنوع پیشگیرانه نقش مهمی در کاهش خسارت‌های جانی و مالی مردم دارد.