امام جمعه بندر ماهشهر: افراد متمکن از دانش‌آموزان بی‌بضاعت حمایت کنند

خورنا: امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر گفت: افراد زیادی هستند که توانایی لازم برای حمایت و کمک کردن به دانش‌آموزان بی‌بضاعت را دارند که می‌توانند در این زمینه اقدامات شایسته‌ای انجام دهند.

به گزارش خورنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین غبیشاوی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز دشمن‌شکن جمعه این هفته این شهرستان اظهار داشت: ساخت و انتشار فیلم موهن به ساحت قدسی پیامبر اعظم (ص) یک جریان برنامه‌ریزی شده است که از چندین سال پیش کلید خورده است.

وی تصریح کرد: آغاز این جریان تألیف کتاب آیات شیطانی بود که چندین سال پیش توسط سلمان رشدی ملعون صورت گرفت و مورد حمایت آمریکای جنایتکار و غرب نیز قرار گرفت.

خطیب جمعه شهرستان بندر ماهشهر ادامه داد: انتشار تصاویر موهن در اروپا و به آتش کشیدن قرآن کریم توسط کشیش دیوانه ادامه این جریان کثیف بود که توسط صهیونیسم جهانی طرح‌ریزی و اجرا شد.

*طوفان جهان اسلام استکبار را مضمحل می‌کند

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: جهان اسلام هرگز در برابر چنین جنایت‌های بی‌شرمانه‌ای سکوت نکرده و نمی‌کند، چنانچه در اقدام موهن اخیر نیز چند روزی است دنیای اسلام طوفانی شده و به طور قطع پیروزی قریب‌الوقوع از آن مسلمین است.

غبیشاوی اذعان داشت: اما در جریانات اخیر مسلمانان نشان دادند که چنانچه استکبار با احساسات دینی و مذهبی آنان بازی کند دیگر تنها به اعتراض و راهپیمایی بسنده نمی‌کنند و به آتش کشیده شدن سفارت‌های آمریکا در تعدادی از کشورهای اسلامی مؤید همین مسأله است.

وی متذکر شد: در هر صورت و به فضل پروردگار حادثه اخیر نیز به نفع مسلمانان خواهد بود و جه غرب و استکبار جهانی در جدیدترین توطئه خود نیز متحمل شکست بسیار سختی خواهند شد.

*دولت‌های اسلامی با ملت خود فاصله زیادی دارند

خطیب جمعه شهرستان بندر ماهشهر اضافه کرد: دولت‌های اسلامی به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس در برابر توطئه اخیر موضع‌گیری مشخص و محکمی نداشتند و این نشان می‌دهد که این دولت‌ها با ملت خود فاصله زیادی دارند.

غبیشاوی تأکید کرد: باید تمام سفارت‌های آمریکا در کشورهای اسلامی تعطیل شود و سفرای این کشور نیز طرد و اخراج شوند. آمریکا و استکبار جهانی ثابت کرده‌اند که غیر از منطق و زبان زور منطق و زبان دیگری نمی‌فهمند.

*هجمه‌های فرهنگی غرب نشانه نفوذ اسلام به عمق بلاد کفر است

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر اظهار داشت: همه توطئه‌ها و دسیسه‌هایی که توسط صهیونیسم و استکبار طراحی و اجرا می‌شود نشانه نفوذ دین مبین اسلام به عمق بلاد کفر است.

غبیشاوی افزود: این نفوذ کارد را به استخوان‌های صهیونیسم و مستکبران رسانده و آنها را مجبور به طراحی و اجرای این جنایت‌های قبیح کرده است.

وی یادآور شد: نظام‌های وابسته‌ای که حامی صهیونیسم بودند یکی پس از دیگری سقوط کردند و همین مسئله ضربه محکمی به پیکره پلید رژیم صهیونیستی وارد کرد و آنها را این چنین مستأصل و مضمحل کرده است.

*استکبار سرمایه‌گذاری عظیمی برای منحرف کردن دختران مسلمان کرده است

خطیب جمعه شهرستان بندر ماهشهر در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و گرامیداشت روز دختران، گفت: امروز حجب و حیای نسل جوان به ویژه دختران در معرض تهدید است.

غبیشاوی تصریح کرد: نظام سلطه سرمایه‌گذاری عجیبی برای به انحراف کشیدن جوانان به ویژه دختران کرده است و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. استکبار تلاش می‌کند به دختران مسلمان القا کند که بی‌حجابی و بدحجابی ارزش است و تا حدودی نیز در این کار موفق شده‌اند.

*باید برای مبارزه با بدحجابی از شیوه جدال احسن و استدلال استفاده شود

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر ادامه داد: دختران موجودات بسیار ظریفی هستند که در اسلام سفارش بسیار زیادی شده که به آنها محبت شود.

غبیشاوی متذکر شد: دختر جوان مسلمان عاقل است و استدلال را می‌پذیرد، بنابراین باید برای مبارزه با بدحجابی از جدال احسن و استدلال استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: باید برای دختران جا بیاندازیم که بدحجابی آنها را در دنیا و آخرت به تباهی می‌کشاند و سبب خسران و زیان آنها می‌شود.

*خانواده‌ها در طرح تحول نظام آموزشی سهیم باشند

خطیب جمعه شهرستان بندر ماهشهر در ادامه به فرا رسیدن فصل بازگشایی مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: کار بسیار سنگینی در نظام اموزشی کشور در آستانه اجراست که نیازمند همکاری خانواده‌ها و اولیای دانش‌آموزان است.

غبیشاوی تأکید کرد: خانواده‌ها باید در مقابل مشکلات احتمالی این طرح و تغییرات اساسی که ممکن است ایجاد شود سعه صدر نشان دهند.

*افراد متمکن از دانش‌آموزان بی‌بضاعت حمایت کنند

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر به هفته نیکوکاری نیز اشاره کرد و گفت: خانواده‌های بی‌بضاعتی وجود دارند که دوست دارند فرزندان خود را آبرومندانه به مدرسه بفرستند اما مشکلات مالی مانع انجام این خواسته آنها می‌شود.

غبیشاوی ادامه داد: افراد زیادی هستند که توانایی لازم برای حمایت و کمک کردن به این دانش‌آموزان بی‌بضاعت را دارند که می‌توانند در این زمینه اقدامات شایسته‌ای انجام دهند. افراد متمکن و متمول باید به طور نامحسوس و بدون اینکه کسی متوجه شود به دانش‌آموزان بی‌بضاعت کمک کنند.