پارک بزرگ آبادان نیازمند سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریالی است

خورنا: رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: مجموعه پارک بزرگ آبی آبادان، نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان سید فیاض موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از طرح‌های مهمی که شهرداری آبادان برای مشارکت با بخش خصوصی آماده کرده است اجرای یک مجموعه بزرگ پارک آبی است که ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری را طلب می‌کند و علاوه بر افزایش تعداد گردشگران، زمینه‌ای برای تحول و پویایی و ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری خواهد بود.

رییس شورای اسلامی شهر آبادان افزود: ساحل سازی و ایجاد پلاژهای ساحلی در کنار بهمنشیر و راه اندازی گشت‌های دریایی و ورزش‌های آبی، پارکینگ طبقاتی و بازارچه ساحلی یکی دیگر از طرح‌هایی است که در صورت توجه و سرمایه گذاری می‌تواند شکوفایی مجدد آبادان را به همراه داشته باشد.

موسوی از پروژه جزیره شادمانی آبادان به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرداری آبادان یاد کرد و گفت: احداث این پروژه بروی رودخانه بهمنشیر می‌تواند در افزایش جاذبه‌های گردشگری شهر آبادان نقش مؤثری ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه نیازمند سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: این طرح فرهنگی، تفریحی و گردشگری در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار احداث می‌شود که هم اکنون پنج هکتار آن تملک شده و تملک باقی اراضی در حال انجام است.

وی تأکید کرد: با توجه به موقعیت که این جزیره گردشگری دارد می‌تواند به یکی از پر جاذبه ترین اماکن تفریحی کشور تبدیل شود بنابراین سرمایه گذاری در این بخش، برای سرمایه گذاران سودآور و اطمینان بخش خواهد بود.

وی یادآور شد: امروز مهمترین و بزرگترین مشکل آبادان بیکاری است بنابراین اجرای این قبیل طرح‌ها ضمن اینکه سرمایه گذاری سودآوری برای بخش خصوصی خواهد بود زمینه ایجاد اشتغال‌های پایدار را نیز فراهم می کند.

موسوی اضافه کرد: شهرداری آبادان با واگذاری زمین و معافیت سرمایه گذاران از پرداخت عوارض به عنوان سهم آورده خود از اجرای این طرحها حمایت می کند.

به گفته وی، طرح ساماندهی ورودی شهر در قالب یک طرح بزرگ در زمینی به مساحت شش هکتار با کاربری تجاری و خدماتی هر کدام در سه طبقه طراحی شده، مطالعات آن انجام گرفته و منتظر حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این طرح است.

موسوی با بیان اینکه سالیانه سه میلیون نفر در قالب مهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور از این شهرستان دیدن می کنند، افزود: خدمات دهی مطلوب و مناسب مدیریت شهری موجب شده اکثر مهمانان از وضعیت خدمات رسانی در این شهر رضایت کامل داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در پایان گفت: انتقال صنایع و مشاغل مزاحم از فضاهای شهری به محیطی خارج از شهر یکی دیگر از طرح‌هایی است که شهرداری بدلیل کمبود منابع مالی قادر به انجام آن نیست از این رو از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه نیز استقبال می‌کنیم.