حضور صنایع پتروشیمی ماهشهر در سوپرلیگ بسکتبال قطعی شد

خورنا: نشست روز گذشته نمایندگان ماهشهر درمجلس شورای اسلامی و شرکتهای حامی صنایع ماهشهر نتیجه مثبتی داشت و مجوزحضور دوباره این تیم در سوپرلیگ بسکتبال قطعی شد. علاوه بر این قنواتیان سرپرست باشگاه که با ناراحتی از شرایط میان فصل قصد خداحافظی از این مسئولیت را داشت راضی به ماندن در تیم شد.

به گزارش خورنا، رئیس هیئت بسکتبال ماهشهر در این مورد می گوید: از اهمیتی که حاجبی و آقاجری نمایندگان ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در کنار دشتی و یزدانی مدیران عامل پتروشیمی رازی و سازمان منطقه ویژه به این تیم داده و برای حل مشکلات تلاش کردن ممنونیم و امیدوارم بودن این تیم به نفع منطقه باشد،به خصوص اینکه صنایع یک تیم بومی است و سیاستهای بومی گرایی آن به رشد بسکتبال منطقه کمک خواهد کرد.

وی ادامه می دهد: هدف ما ساختن بازیکن است و امیدوارم با سرمایه گذاری انجام شده به نفع منطقه، در پایان از لیگ رو سفید بیرون بیاییم. البته روسفید نه به معنای کسب مقام بلکه با این شرایط که با اتمام مسابقات حداقل دو یا سه بازیکن از این منطقه را به بسکتبال ایران معرفی کنیم.

*حرفی در مورد پتروشیمی بندرامام نداریم

قنواتیان باز هم بر ۱۱۳ روز تلاش برای حذف نشدن تیم از لیگ اشاره می کند:همه از نماینده مجلس تا فرماندار و رئیس هیئت برای ماندن این تیم علیرغم تمام تلاشهایی که برای حذفش شد، تلاش کردند و به شدت معتقدم که دست خدا بالاتر از همه دستها است.

ما از روز دوشنبه یا سه شنبه هفته آینده تمرینات خود را با بازیکنان بومی شروع می کنیم و از شهرستانهای اطراف هم طی فراخوانی بازیکنان خوب را جذب خواهیم کرد.

سرپرست صنایع ماهشهر اضافه می کند: برخلاف صحبتهایی که در پتروشیمی بندرامام  در مورد ما انجام می دهند، من قضاوتی درباره آنها ندارم.

بودجه بندرامام کاملا جدا از ما است و صنایع هم برای هیچ کاری به ریالی از پول پتروشیمی بندرامام وابسته نیست. رویکرد این دو تیم هم با یکدیگر فرق دارد. به درست و غلط بودن سیاستها کاری ندارم اما معتقدم اگر برای مثال تیمی از تهران در لیگ شرکت می کند، حداقل اثری ماندگار بر جای بگذارد به همین دلیل هم به فکر بازیکنان بومی خود هستیم.

با این وجود رئیس هیئت ماهشهر از کارهای انجام شده در تیم بندرامام هم تقدیر می کند: نباید این را نادیده گرفت که پتروشیمی بندرامام در تمام رده های سنی قهرمان است و این نشان می دهد در آنجا هم کارهایی صورت میگیرد.

به خصوص از طرح حاتمی برای ایجاد آکادمی بسکتبال ماهشهر استقبال میکنیم  و افتخار ما هم این است که هر کاری که از دستمان بربیاید را برای به نتیجه رسیدن چنین طرحی انجام دهیم.

*اول برنامه مربی سال قبل را می گیریم

هنوز وضعیت کادر فنی صنایع مشخص نیست اما قنواتیان می گوید: با توجه به عرف و براساس احترامی که برای مربی سال قبل خود قائلیم ابتدا برنامه های وی را می گیریم و پس از آن شرایط مربیان دیگر را که هنوز در تیمی مشغول نشده اند یا گزینه های خارجی را بررسی می کنیم.

به هر حال روز دوشنبه ۲۹ شهریور راهبردی نظر خود را در مورد مربی می دهد و بحث بازیکنان خارجی و ملی هم تصویب می شود.

گویا بحث خارجی ها و ملی پوشان استثنا بحث بومی گرایی صنایع است. هشت بازیکن در تمرینات پتروشیمی بندرامام در سوی دیگر ماهشهر هم تیم پتروشیمی بندرامام از ابتدای هفته تمرینات خود را زیر نظر مهران حاتمی مربی جدید تیم در تهران آغاز کرده و علی دورقی، شهاب الدین ریحانی، یعقوب شلوچی، علی جمشیدی، محمدرضا خبازان، محمدزارعی، محمد خالقی فر و بهنام یخچالی در تمرینات این تیم شرکت کردند.

حضور مهدی کامرانی و روزبه ارغوان در این تیم نیز قطعی به نظر می رسد و از طرفی بحثهای مربوط به جذب حامد آفاق نیز کاملا جدی است.