بهره‌برداری از دستگاه کشف اجسام از اعماق آب در بندر امام

خورنا: برای نخستین بار در بنادر کشور یک دستگاه سونار یدک شونده که به اسکن اعماق آب می‌پردازد به منظور کشف اجسام مغروقه در زیر آب با ابتکار و بهره گیری از توان داخلی در بندر امام تهیه، نصب و بهره برداری شد.

به گزارش خورنا از بندر امام به نقل روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان اظهار کرد: با توجه به اهمیت کشف و بازیابی اجسام مغروقه در بستر دریا به ویژه آبراهه طویل خورموسی در شمال خلیج فارس، این واحد پس از بررسی و مطالعات گوناگون، برای اولین بار در بنادر کشور اقدام به تهیه و راه اندازی این دستگاه کرد.

بهروز آقایی گفت: این دستگاه سونار یدک کش شونده، به عنوان مدرن ترین تجهیـز زیر سطـحی آب (under water) متناسب با شرایط محیطی منطقه ساخته شده است و پس از آزمایش اولیه (به صورت پرتابل) و همچنین طراحی و ساخت فنداسیون، بوم یدک و کابل کشی‌های مربوطه به صورت ثابت و فیکس برروی شناور این اداره کل نصب و برای بهره برداری در اختیار واحدهای بهره بردار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) قرار گرفت.

آقایی در تشریح قابلیت‌های فنی این دستگاه که به اسکن اعماق آب مـــــی‌پردازد، به قابلیت به کارگیری دستگاه در دو حالت تک فرکانس و دو فرکانس، قابلیت استفاده از فرکانس‌های مختلف جهت ردیابی هدف در فواصل مختلف، امکان تغییر نواخت پالس سیستم متناسب با شرایط، مکان و سطح مقطع هدف، کاربری آسان (USER FRIENDLY) ، وضوح (Resolution) بسیار بالای تصاویر اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: با به کارگیری سیستم فوق الذکر و استفاده از قابلیت‌های آن اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنین کشف شناورهای مغروقه امکانپذیر شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *