وزیر اقتصاد گفت افزایش نرخ ارز ربطی به من ندارد/بهمنی پاسخگو باشد

خورنا: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اظهارات وزیر اقتصاد در جلسه غیر علنی امروز مجلس برای نمایندگان قانع کننده نبود و حسینی، مشکلات موجود بازار ارز را متوجه بهمنی رئیس کل بانک مرکزی دانست.

ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، در خصوص جلسه غیر علنی امروز مجلس با حضور وزیر اقتصاد مبنی بر افزایش نرخ ارز در بازار اظهار داشت: جلسه امروز نتیجه درستی نداشت و حسینی وزیر اقتصاد به جای پرداختن به دلایل منطقی افزایش نرخ ارز، مسائل را توجیه کرد.

نماینده کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سؤال که دلایل وزیر اقتصاد از افزایش نرخ ارز طی ماه‌های اخیر چیست، گفت: برای نمایندگان دلایل وزیر قانع کننده نبود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: حسینی معتقد است بازار ارز ارتباطی با مسئولیتش و نیز وزارت اقتصاد و دارایی ندارد و این موضوع جزو وظایف بهمنی رئیس کل بانک مرکزی است.

موسوی لارگانی تاکید کرد: همچنین در این جلسه وزیر اقتصاد مسائل دیگری مطرح کرد که نمی‌توان آن را بازگو کرد.

به گزارش فارس، کارشناسان معتقدند عوامل متعددی در افزایش قیمت ارز تاثیرگذار بوده که در این راستا مشکلات نقل و انتقال ارز، سیاست ارزی، تناقضات و عملی نشدن گفته‌های مسئولان از جمله این عوامل است که جو روانی آن باعث تشدید افزایش قیمت شده است.

همچنین باید عنوان کرد در کنار دیگر عوامل، سفته‌بازی در بازار ارز سود جویی عده‌ای را به دنبال داشته تا بتوانند ارز‌هایی که در ماه‌های گذشته خریده‌اند را به فروش برسانند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *