خسارت بیمه محصولات کشاورزی،کشاورزان رامهرمز پرداخت شود

فرشیدفرجی-خورنا مسؤول نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی رامهرمز گفت: خسارت بیمه محصولات کشاورزی، کشاورزان رامهرمز پرداخت شود.

به گزارش خورنا،  سیاوش فریدونی  در گفت‌وگو با خبرنگاررامپرس در رامهرمز اظهار کرد: گرانی دارو و علوفه در بخش دامداری در این شهرستان باعث شده است که بسیاری از دامداران دام‌های خود را بفروشند که نیازمند توجه جدی توسط مسؤولان است.

وی ادامه داد: ارزان بودن برخی از محصولات فصلی در شهرستان مثلاً گوجه فرنگی که هر کیلو حدود ۲۰۰ تومان و بسیار ارزان است از کشاورزان خریداری نمی‌شود و روی دست کشاورزان مانده است.

مسؤول نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی رامهرمز تصریح کرد: از نظر اقتصادی پول سبد و حتی کارگر هم نمی شود و خیلی از کشاورزان مجبور شدند محصولات گوجه فرنگی خود را رها کنند.

وی افزود: اگر در شهرستان یک کارخانه رب گوجه و یا سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی بود کشاورزان ما به این اندازه ضرر و زیان نمی‌دیدند.

فریدونی خاطر نشان کرد: در فروردین سال جاری بر اثر بارندگی شدید در شهرستان و ایجاد سیل به بخش کشاورزی و دامداری حدود ۳۵ میلیارد تومان خسارت وارد شد ولی تاکنون هیچ گونه خسارتی به کشاورزان پرداخت نشده است.

وی در پایان گفت: سال گذشته به دامداران این شهرستان بر اثر بیماری تب برفکی خسارت‌های زیادی وارد شد که انتظار داریم به موقع دام‌های شهرستان واکسن زده شوند و خسارت آنها در سال گذشته پرداخت شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *