بهره‌برداری از ۳ پروژه در پتروشیمی فن‌آوران

خورنا -ظهر امروز به مناسبت روز ملی صنعت پتروشیمی، سه پروژه در پتروشیمی فن‌آوران به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل پتروشیمی فن‌آوران ظهر امروز در حاشیه مراسم بهره‌برداری از سه پروژه در این شرکت، اظهار کرد: امروز به مناسبت روز ملی صنعت پتروشیمی از خط آتش‌نشانی انبار مواد شیمیایی بهره‌برداری شد.

بهمن بهزادی افزود: تکمیل خط آتش‌نشانی مخازن متانول شرکت فن‌آوران و راه‌اندازی سیستم روشنایی انبارهای این شرکت که در کنار صرفه‌جویی ۸۰ درصدی در مصرف برق، موجب افزایش ۱۰ درصد در مقدار روشنایی نیز می‌شود از دیگر پروژه‌های مورد بهره‌برداری امروز شرکت فن‌آوران است.

وی در ادامه از کلنگ‌زنی خط انتقال گاز کلر از پتروشیمی غدیر به پتروشیمی فن‌آوران خبر داد و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این خط انتقال گاز کلر برای جایگزینی آب ژاول، حدود ۳۰ درصد در مصرف آب برج‌های خنک‌کننده صرفه‌جویی خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی فن‌آوران اضافه کرد: تکمیل زنجیره حذف آب ژاول که از حدود ۳ سال پیش در منطقه توسط متخصصین بومی آغاز شد و در حال حاضر در حال اجراست، به زودی پتروشیمی فن‌آوران نیز از این مزیت برخوردار خواهد شد.

بهزادی در پایان اعتبار هزینه شده در پروژه حذف آب ژاول و انتقال گاز کلر را ۴ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با هزینه شدن این مقدار اعتبار و خرید ۲ پکیج کلر‌زنی، پیش‌بینی شده است در کمتر از ۴ ماه برگشت سرمایه خواهیم داشت./فارس