حاشیه ای بر سخنان استاندار/ از کوبیدن بر طبل جذب سرمایه گذار تا سینمای نصف و نیمه بهبهان

خورنا – دکتر شریعتی در سفر یک روزه به بهبهان در حاشیه مراسم کلنگ زنی خیابان آیت الله وحید و همچنین تقاطع غیر هم سطح شهید مراحل با اشاره به نقش سرمایه گذار در سرعت بخشیدن به روند توسعه بر لزوم حمایت همه جانبه از سرمایه گذار و ایجاد یک فضای امن برای گردش مالی تاکید نمود.
این در حالی یست که پروژه سینمای بهبهان که در شرایط بسیار سخت و پیچیده سرمایه گذاری در حوزه سینما توسط بخش خصوصی آغاز شد پس از سال ها وقفه و گرفتاری در بروکراسی اداری هم اینک پس از سال ها در مرحله فونداسیون بوده و در صورت حمایت همه جانبه از سرمایه گذار میتوان آینده خوبی برای آن متصوربود.
بی شک وجود سینما و مراکز فرهنگی و هنری از شاخصه های مهم پیشرفت یک منطقه محسوب میگردد که با کمی تامل و دوراندیشی و حمایت از حضور و ورود سرمایه گذار ، این شاخصه که در حال حاضر به عنوان یک کمبود محسوب میگردد، بر طرف شد.

با کمی دقت در صحبت های استاندار خوزستان مبنی بر حمایت از بخش خصوصی و تغییر نوع نگاه به سرمایه گذاری در بهبهان به این مهم می رسیم که در این شهر همواره دید روشن و مثبتی در این خصوص وجود نداشته به رغم برخی حمایت ها از پروژه ی هتل موسوی پور تا مجتمع سینمایی پاسارگاد محمد شفیعی همچنان رسیدن به مطلوب حرکتی لاک پشتی دارد.

با این تفاسیر و پیام روشن استاندار باید دید آیا این اتفاق عاقبت در بهبهان انجام میگیرد؟؟
و این احساس در مدیران شهرستان قدرت میگیرد که سرمایه گذاری در تضمین برگشت سرمایه و عدم کارشکنی و حمایت همه جانبه صورت میگرد ؟

متاسفانه شهرستان بهبهان همواره در این مورد در رنج بوده و سرمایه گذاران به علت واهمه از برگشت سرمایه و عدم همکاری دستگاه های مرتبط معمولا قید سرمایه گذاری را در این شهر میزنند و رهسپار دیاری می شوند که در آرامش به سرمایه گذاری بپردازند.
و این دقیقا یکی از دلایل جا ماندن بهبهان از قطار توسعه محسوب میگردد.

پر واضح است نقش مدیران ارشد استان و شهرستان در این مورد بسیار پررنگ و مهم نمود پیدا میکند. از حضور سرزده در محل پروژه ها تا پیگیری مداوم و پیگیری امورات مربوط به سرمایه گذاری . در چنین شرایطی سرمایه گذار با خیالی آسوده به فعالیت خود ادامه میدهد.
خوشبختانه در این سطح دکتر جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی خوزستان، با پیگیری های مستمر و تشکیل جلسات مختلف و حضور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تسریع در روند آغاز به کار ساخت مجتمع تجاری ، سینمایی بارقه ایی از امید در دل علاقه مندان و مشتاقان پدید اورده است .
در جریان سفر استاندار به بهبهان متاسفانه مراسم کلنگ زنی مجتمع سینمایی بهبهان به عنوان یک مطالبه عمومی که توسط بخش خصوصی صورت میگیرد به ناگاه کنسل شده و مراسم کلنگ زنی بدون حضور ایشان اتفاق می افتند. با نهایت احترام به افراد حاضر ، آیا این عدم حضور یکباره تاثیری در سرمایه گذاری این پروژه نمیگذارد ؟؟

رجا واثق داریم استاندار پرتلاش خوزستان که دل در گرو آبادانی استان خود دارد از هیچ کوششی برای توسعه جای جای استان فروگذار نیست و گواه این ادعا سرکشی ها و بازدید های شبانه روزی ایشان میباشد.

انتظار میرود ایشان با عنایت به درخواست های مکرر علاقه مندان و اهالی فرهنگ و هنر بهبهان در خصوص سینمای این شهرستان تدبیری اتحاذ نمایند تا سرمایه گذار در فضای ارام بدون دغدغه های مرسوم اداری، به فعالیت بپردازند .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *