گلمرادی: اختصاص یک نماینده به حوزه بندرماهشهر در کمیسیون شوراها قطعی شده است/ نظر نهایی با رای نمایندگان مجلس تعیین میشود/ تمام تلاشمان این است حوزه را عادلانه تقسیم کنیم

خورنا – نماینده مردم شهرستانهای بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس گفت: توانستیم اختصاص یک نماینده به حوزه بندرماهشهر را در کمیسیون شوراها قطعی کنیم.

علی گلمرادی، نماینده بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس دهم در گفتگو با خورنا بیان داشت: در بدو ورود به مجلس شواری اسلامی بنا به گسترگی حوزه و مشکلات کثیری که این حوزه را شامل میشود و پیرو پیگیری های نمایندگان پیشین نامه ای با امضای حجت الاسلام ناصری نژاد ریئس مجمع نمایندگان استان و سایر نمایندگان تفکیک حوزه و افزایش یک نماینده به این حوزه به عنوان یک طرح مطرح شد و بنده نیز طی دیداری با اقای کولیوند ریئس کمیسیون شوراها و امور داخلی بر این نکته که اگر قرار باشد یک نماینده به کل کشور اضافه شود این حق با رعایت عدالت در نظر گرفتن حقوق ملی کشور بی شک حق حوزه بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان خواهد بود، به طور جد پیگیر موضوع شدم.

گلمرادی ادامه داد : دلایل کثیری وجود دارد که این حق را به این حوزه میدهد. این حوزه شامل ۳ شهرستان بزرگ و بخش بندر امام خمینی که هر قسمت دارای جمعیت بالا و مشکلات فراوانی هستنند که یک نماینده به تنهایی قادر نخواهد بود مشکلات عدیده این حوزه را رفع نماید. بر خلاف بسیاری از حوزه های دیگر که بصورت متمرکز هستند و حتی گاهی دارای جمعیت خیلی کمتر هستند، این حوزه پراکنده بوده و این امر نیز نظارت و پیگیری مشکلات هر منطقه را به صورت جامع تر میسر نمیکند و مهم ترین عامل این است که شهرستان بندرماهشهر به عنوان قطب اقتصادی و صنعتی کشور شناخته میشوند و این در حالی است که این مناطق به عنوان مناطق محروم عنوان میشوند و فاقد کوچک ترین امکانات رفاهی و پزشکی هستند که این مسئله برای چنین منطقه ای با وجود این منابع بزرگ واقعا تاسف بار است و با پیشرفت این منطقه قطعا در بالا رفتن بهروری استان و کشور نقشی اساسی میتواند ایفا کند.

وی افزود: بر این اساس دلایل اضافه شدن یک نماینده دیگر به سهمیه این حوزه کار ساز شد و اهمیت این موضوع و تاثیر آن بر میزان رشد کشور برای کمسیون شوراها روشن گشت و توانستیم اختصاص یک نماینده به حوزه بندرماهشهر را در کمیسیون شوراها قطعی کنیم.

علی گلمرادی نماینده حوزه بندر ماهشهر در خصوص شایعاتی مبنی بر درخواست نمایندگان اهواز برای اضاف شدن دو نماینده از مجموع ۳ سهمیه اختصاص داده شده به خوزستان و بی کلاه ماندن سر این حوزه، بیان داشت: این گزارشی که مطرح میشود بر اساس طرح اصلی مبنی بر اضافه شدن ۳ سهم به استان خوزستان است که در ابتدا باید به تایید کمیسون شوراها و امور داخلی برسد و در ۳ الی ۴ ماه جاری در صحن مجلس به رای گذاری گذاشته شود که با اکثریت آرای نمایندگان این موضوع تعیین و قطعی میشود، در این میان با رایزنی های که انجام خواهیم داد، میزان اهمیت افزودن یک نماینده به حوزه بندرماهشهر برای رشد استان و کشور را برای سایر نمایندگان توضیح میدهیم که به یاری خدا همچون مرحله قبل که کمیسیون شوراها بر این واقعیت آگاه شدند و مورد تایید قرار گرفت نمایندگان کشور نیز هم جهت شوند.

گلمرادی نماینده مجلس در پاسخ به این سوال خورنا که آیا امکان اینکه طرح اضافه شدن نماینده به این حوزه در صحن مجلس مطرح نشود پاسخ داد: این امر تا حد زیادی بعید میرسد. این حق حوزه انتخابیه بندرماهشهر است. این حق را بر اساس حقوق ملی کشور عرض میکنم، ضرورت افزایش نماینده در حوزه بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان بیشتر از سایر نقاط استان میباشد، نه اینکه آن مناطق به چنین امری نیاز نداشته باشند اما این ضرورت در بندر ماهشهر با توجه به پتانسیل های که در این منطقه وجود دارد که تا بحال از آن به میزان کمی استفاده شده است بیشتر به چشم میخورد و این انتظار میرود که دوستان در مجمع نماینگان استان نیز از این طرح حمایت کنند که به یاری خداوند در ادامه برای سراسر مناطق استان که این مشکل به چشم میخورد درخواست لازم را بکنیم و استان خوزستان را به جایگاه حقیقی خود برسانیم. این امر بدور از منطق میباشد که که یک نماینده به حوزه بندماهشهر افزوده نشود و بنده به عنوان نماینده مردم تا آخرین لحظه نخواهم گذاشت این حق برای رشد کشور از این منطقه گرفته شود.

گلمرادی، در پاسخ به این سوال خورنا که در صورت اختصاص یک نماینده دیگر به حوزه بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان، چه نهاد با اشخاصی در تفکیک این حوزه ها دخیل خواهند بود؟، تصریح کرد: در تصمیم گیری این امر دولت و کمیسیون شوراها به صورت عادلانه تصمیم گیری خواهند کرد که هر بخش به نسبت امکانات موجود در مسیر رشد و شکوفایی قرار بگیرد و بنده نیز نهایت سعی خود را خواهم کرد که هیچ کدام از این مناطق حوزه انتخابیه مورد ظلم قرار نگیرند و قطعا تفکیک حوزه بین دو نماینده در رفع مشکلات حوزه نقشی اساسی خواهد داشت.

گلمرادی ادامه داد : در حوزه ماهشهر، امیدیه و هندیجان توازن در امکاناتی که در اختیار این بخش ها قرار میگیرد یکسان نیست و مثلا در هندیجان بدلیل عدم وجود بخش صنعت، امکاناتی کمی در اختیارشان قرار میگیرد و یا امیدیه با وجود دارا بودن مناطق نفتی ارزش افزوده ای دریافت نمیکنند و این نیازمند بحث کارشناسی و پیگیری های مستقل است به نحوی که از حقوق هیچکدام از شهرستانهای حوزه نیز کاسته نشود و به صورتی عادلانه بین این مناطق شاهد شکوفا شدن این بخش ها هم باشیم.

گلمرادی در پایان گفت: از تمام نمایندگان محترم مجلس به خصوص نمایندگان خوزستان طلب یاری میکنم و امیدوارم که در رسیدن این حوزه به حق و حقوق خود و اختصاص یک نماینده به این حوزه، مردم شریف بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان را یاری کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *