از آثار برگزیده جشنواره استانی تئاتر کشور تقدیر شد

خورنا – در همایش آثار برگزیده استانی سی وپنجمین جشنواره بین المللی تاتر فجر ایران که در هفدهم آذر ماه در تالار مشاهیر مجموعه تاتر شهر تهران برگزار شد از محمد یاقوتپور رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان توسط دکتر اسدی دبیر جشنواره بین المللی سی وپنجم تاتر فجر تقدیر شد.

در این همایش که به اجرای حدود شصت نمایش از کارهای برگزیده تاتر استانهای کل کشور می پردازد دو نمایش برگزیده استان خوزستان نیز حضور دارند .

بیش از این و با تلاشها و پیگیری های محمد یاقوتپور رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و برای نخستین جشنواره فجر استانی تاتر در خوزستان در دی ماه امسال مورد موافقت قرار گرفته بود.

محمد یاقوتپور در این باره افزود : البته خوزستان در تلاش است که آیین آغازین این رخداد هنری کشوری را که قطعا باحضور وزیر محترم فرهنگ وارشاد اسلامی یا معاونت محترمشان و همچنین مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی کشور برگزار خواهد شد را در اواسط دی ماه در استان زر خیز خوزستان برگزار کند.

هم چنین طی موافقت صورت گرفته بامدیران تاتر کشور و دبیر محترم جشنواره بین المللی تاتر فجر مقرر شد تا برگزاری ورکشاپهای آموزشی تاتر فجر باحضور اساتید داخلی و خارجی با محوریت خوزستان برای استانهای همجوار و هم چنین هنرمندان شاخص خوزستان در دی ماه نیز در استان برگزار گردد.

البته باپیشنهاد محمد یاقوتپور موافقت شد که اجراهای جشنواره فجر استانی که مشتمل بر برگزیدگان استانهای کل کشور هستند در کل استان و در پنج شهر شاخص خوزستان برگزار شود که در راستای سیاست گذاری انجمن استان مبنی بر تمرکز زدایی از مرکز استان کل مجموعه هنرمندان استان به تماشای این نمایشهای فاخر بپردازند که این مورد نیز برای نخستین بار در تقویم اجرایی جشنواره فجر استانی رقم خواهد خورد.