ممنوعیت تیراندازی در مراسمات تصویب شد

خورنا -ممنـوعیت تیراندازی در مراسمات تصویب شد

تیراندازی با برنو، آنهم از نوع برنوی کوتا؛ با صدای تکان دهنده، روشی محبوب برای نشان دادن عمق و شدت خوشحالی در مراسمات شادی و شدت غم و اندوه در مراسمات عزاداری در بین مردم کوچ رو و عشایر؛ مردمانی که با برنو متولد شدند، شکار کردند، از مرز بوم و ناموس خود در مقابل هر بیگانه ای فاع نمودند. چنانچه اگر نان شب را هم نداشته باشند؛ باید اسلحه ای در منزل باشد!!
این رفتار سنتی و تفکرات اینچنینی و خوی دفاع گر، سالهاست که با این مردم است. ولی با شرایط و جامعه امروزی، زیاد شدن اسلحه ها و شلوغی اجتماعات و بی شک خطرات پیش رو برای چنین حرکاتی باعث شد که این هنجار، تبدیل به یک ناهنجاری و عامل خطر آفرین و رفتاری نکوهید گردد. در همین راستا؛ شورای فرهنگ عمومی شهرستان باغملک با توجه به ضرورت، موضوع تیراندازی در مراسمات را ممنون اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باغملک ؛ احمدرضازنگنه دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان باغملک با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت موضوعات جلسه و جلوگیری ازفراگیر شدن هنجار تیر اندازی در مراسمات ،شورای فرهنگ عمومی شهرستان باغملک ممنوعیت تیراندازی در مراسمات را مصوب نموده است . وی افزود: اخیرا در مراسمات تیراندازی توسط سلاح های مجوزدار و فاقد مجوز تبدیل به یک ناهنجاری شده بود که در این جلسه با تایید اعضای شورای فرهنگ عمومی ممنوعیت تیراندازی به تصویب رسید.

img_20161208_123225

احمدرضا زنگنه اظهار داشت : در این مصوبه که با تایید اعضای شورا بوده است تیراندازی در مکان های عمومی و تجمع ها ،مراسمات عروسی و فواتح با توجه به بافت شهرستان و در جهت از بین بردن فرهنگ های غلط وحفظ سلامت جامعه ممنوع اعلام شد.

وی با اشاره به موضوعات دیگر این جلسه گفت :نظارت بر تالار های عروسی و نصب مناسبت های تقویمی و شهادت در تالارها و برگزاری نماز جماعت در ادارات از دیگر موضوعات و مصوبات جلسه شورای فرهنگی عمومی بوده است .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *