پذیرش ۳۸ اثر در هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی استان خوزستان

خورنا – هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی استان خوزستان

تئاتر خیابانی، مؤثرترین راه انتشار یک اثر هنری و به دنبال آن یک تفکر انسانی در اجتماع است و شاخصه اصلی آن، قابلیت اجرا در کوچه و بازار و در میان مردم می‌باشد. تئاتر خیابانی، تئاتری اجتماعی است. تئاتر اعتراض است، اعتراض به اوضاع موجود جامعه که در قالب یک داستان در میان مردم به نمایش درمی‌آید. این‌گونه تاثیربرانگیز تئاتر، هرچه خلاقانه‌تر باشد و نگاه موشکافانه‌تری به جامعه اطراف خود داشته باشد، به تعریف و نیز هدف‌های خود نزدیکتر خواهد شد. آنچه درتئاترخیابانی اهمیت فراوان دارد، مضمون نمایش است که می‌تواند برگرفته از واقعیت‌ها و مشکلات روزمره جامعه ما باشد و هرچه این مضامین با همه موشکافانه و عمیق بودنش، ساده وعامیانه ابراز شود، برای مخاطب عام ملموس‌تر خواهد بود. یعنی اینکه مخاطب، خود، دردها و حرفهایش را در آیینه این نمایش‌ها ببیند و آنها را باور کند.

تئاترخیابانی گونه‌ای نمایشی است که‌از متن اقشار مختلف اجتماع برخاسته و با توجه به انگیزه‌های بروز و ظهور آن، همواره کارکردهای مختلفی از جمله اصلاح رفتارهای اجتماعی داشته و خالقان و بازیگران این عرصه با زبان هنری خود بایدها و نبایدهای زندگی بشری را به فراخور فهم مردم کوچه و بازار بیان کرده‌اند. در تئاتر خیابانی بازیگر به دور از تمامی عناصر دست و پاگیر صحنه‌ای در تلاش است تا مخاطب خود را نسبت به موضوعی خاص به هیجان و گاه به تفکر و تعمق در آن مساله وا دارد.

امسال نیز همچون دوره های گذشته، شهرستان باغملک شایستگی برگزاری این جشنواره را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره ارشاد اسلامی باغملک ایمان رحیمی؛ از مجموع بیش از ۷۰ اثر ورودی به جشنواره ۳۸ اثر مجوز پذیرش و نمایش را دریافت نمودند. رحیمی گفت؛ باغملک در طول این هشت دوره ی برگزاری تئاتر خیابانی، هفت دوره میزبان این جشنواره هنری و گونه ی نمایشی بود. میهمان نوازی، علاقــمندی و پیشینه تاریخی مردم این شهرستان در برگزاری نمایش های خیابانی از دیرباز تا کنون بـاعث استقبال بی نظــیر هنرمندان عرصـه نمایش از سراسر خوزستان دانست و گفت: برگزاری مطلوب و در شان هنرمندان در دوره های گذشته جشنواره تئاتر خیابانی سندی بر این گفته هاست.

رحیمی در پایان خاطر نشان کرد؛ مهلت ارسال فیلم، متون و طرحهای پذیرفته شده تا ۱۳۹۵/۱۰/۲۰ می باشد.

img_20161205_115140

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *