مطالبات کشاورزان خسارت‌دیده پرداخت شود

فرشیدفرجی-خورنا-مسؤول نظام صنفی کشاورزان رامهرمز: مطالبات کشاورزان خسارت‌دیده پرداخت شودونداشتن ضامن مشکل جدی کشاورزان برای دریافت وام.

 به گزارش خورنا، سیاوش فریدونی  در گفت‌وگو با خبرنگار رامپرس در رامهرمز اظهار کرد: یکی از مسائل عمده کشاورزان برای کشت به‌موقع پائیزه تأمین نقدینگی لازم از طریق بانک کشاورزی است که کشاورزان برای دریافت وام نیاز به ضامن حقوق‌بگیر دارند.

وی ادامه داد: بهره‌برداران حدود ۹ هزار نفر هستند که با توجه به عدم داشتن ضامن پیشنهاد می‌کنیم که سندهای اراضی کشاورزی که به تائید نظام صنفی می‌رسد به‌عنوان ضامن پذیرفته شوند زیرا که اکثر کشاورزان زیر ۲۰ میلیون تومان نیاز دارند.

مسؤول نظام صنفی کشاورزی رامهرمز تصریح کرد: تکلیف پرداخت مطالبات کشاورزان، باغداران و دامداران از صندوق بیمه محصولات کشاورزی و پرداخت به‌موقع غرامت به کشاورزان خسارت‌دیده هنوز مشخص نشده است.

وی در ادامه افزود: تعرفه‌های پرداختی از طریق کشاورز مبلغش زیاد شده و درصد خسارت‌ها خیلی پایین است که این مشکل به هر طریقی باید حل شود.

فریدونی همچنین گفت: اجرای یک برنامه پنج ساله برای سراب‌های انتقال آب به بخش ابوالفارس، منطقه برد خیمه و بخش رود زرد و روستاهای حاشیه کوپال نیازمند به تأمین اعتبار لازم است.

وی در پایان گفت: گرانی نهاده‌های کشاورزی مثل بذر، کودهای شیمیائی، سموم علف‌کش، ادوات کشاورزی، گرانی دارو برای دام‌ها، علوفه کشاورزان و دامداران را با مشکلات عدیده‌ای روبرو ساخته است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *