ضرورت تداوم همدلی و همبستگی نمایندگان و مسئولان استان/ اعتراضات جناحی و سیاسی نشود/ دولت را به صیانت از کارون تشویق کنیم

خورنا – گروه سیاسی: امروز مجلس شورای اسلامی شاهد اعتراض یکپارچه نمایندگان خوزستان به طرح های انتقال آب از سرشاخه های کارون بود که بازتاب زیادی در رسانه های مختلف داشته است. این اقدام در استان نیز بازتاب زیادی داشت و فارغ از هرگونه بهره برداری سیاسی و جناحی، همت نمایندگان استان در مجلس در دفاع از حقوق مردم خوزستان ستودنی و قابل تقدیر است.

در همین رابطه جامعه رسانه ای و افکار عمومی از نمایندگان محترم استان و نخبگان و فعالان سیاسی و اجتماعی و… انتظاراتی دارند که در ادامه به شمه ای از آن اشاره می کنیم؛
اتحاد و همبستگی نمایندگان که امروز متجلی شد بدلیل نگاه غیرجناحی و غیرسیاسی نمایندگان از هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا بوده است و بصورت جدی باید مراقبت نمود برخی فرصت طلبان سیاسی، این رویداد مهم را به آوردگاهی برای مطامع جناحی و سیاسی خود در قبال دولت، تبدیل نکنند. باید از منافع مردم خوزستان فارغ از نگاههای تنگ جناحی دفاع نمود و به یاد داشت که هر تلاشی برای سیاسی کردن موضوع انتقال آب و تقابل جناحی با دولت به نفع منافع خوزستان نیست.
نکته دیگر آنکه اقدام خوب و همدلانه نمایندگان مجلس می بایست سرمشقی برای فعالان سیاسی و اجتماعی خوزستان هم باشد تا منافع مردم استان را فارغ از مسائل جناحی و سیاسی دنبال کنند، موضوعی که سالهای سال است اصفهانی ها و کرمانی ها و… بدان توجه دارند.
همچنین باید توجه داشت که برخی افراد و جریانات سعی می کنند دعوا را از پایتخت به درون استان بکشانند و منویات درونی خود را علیه دولتمردان خوزستان، استاندار و دیگر مسئولان و متولیان امور دنبال کنند. خوشبختانه نمایندگان محترم مردم استان خطاب خود را به مسئولان کشوری قرار داده اند و می بایست همین رویه را ادامه داده و مطالبات خود را از سران سه قوه دنبال کنند.
تردیدی نیست که حمایت از اقدامات و پیگیری های استاندار خوزستان بویژه در زمینه جذب اعتبارات و همچنین تلاش خوب و موثر وی برای تصویب اخذ دومیلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای حل مشکل فاضلاب استان، می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات استان باشد و در این عرصه نیز می بایست شاهد همدلی و یکصدایی همه مردم، مسئولان و نمایندگان و نخبگان استان باشیم و اجازه ندهیم منویات باندی و جناحی در این عرصه ورود کند.
خوشبختانه استاندار خوزستان در جریان حضور اخیر رئیس جمهور در خوزستان، در سخنرانی خود دغدغه مردم و نخبگان خوزستان در زمینه طرح های انتقال آب مطرح و اعلام نمود و اتفاق امروز مجلس می بایست کارشناسان، مسئولان و نمایندگان را به هماهنگی و همکاری مشترک در این رابطه رهنمون کند.
بویژه آنکه این دولت اقدامات خوبی در شورای عالی آب انجام داده و مصوبات برای کاهش و تعدیل مصوبات دولت گذشته در زمینه انتقال آب انجام داده و نمایندگان استان نیز می بایست از همین ظرفیت های قانونی که مورد تاکید دولت هم بوده است استفاده نمایند. ضمن آنکه موضوع رعایت ارزیابی های زیست محیطی که هم قانون است و هم مورد تاکید دولت و شخص رئیس جمهور است و اخیرا نیز در سفر رئیس جمهور به خوزستان مورد تاکید استاندار محترم خوزستان بود نیز می تواند مورد تاکید و پیگیری جدی نمایندگان خوزستان و مسئولان ذیربط قرار بگیرد.
همچنین نخبگان خوزستانی مرکزنشین در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و دیگر نهادهای مهم نظام می بایست در این زمینه فعال شوند و با پیگیری موضوع از حقوق مردم استان دفاع کنند.
نمایندگان محترم خبرگان هم می بایست موضوع را به طریق مناسبی به سمع و نظر رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی برسانند و همانند امام جمعه و علمای مذهبی اصفهان، موضوع را مستقیما از طریق ایشان دنبال نمایند.
همچنین اتخاذ رویکردها و روش های مناسب دیگر برای رایزنی، لابی و پیگیری بوروکراتیک خواسته های مردم استان بویژه در فصل تصویب بودجه بسیار حائز اهمیت و تعیین کننده خواهد بود و انتظار هست که نمایندگان محترم استان در این زمینه نیز اراده و همت عالی خود را نشان بدهند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *