جلسه بررسی مسایل و مشکلات شهرهای مسجدسلیمان و هفتکل برگزار شد + تصاویر

میثاق حاجتی / خورنا: جلسه بررسی مسایل و مشکلات شهرهای مسجدسلیمان و هفتکل صبح امروز در دفتر مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری خورنا و به نقل از باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان طی این جلسه که علی عسکر ظاهری نماینده مردم شهرهای مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی بیژن عالی پور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان، قباد ناصری مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، اسحق مرادی فرماندار هفتکل و برخی از مدیران دوایر دولتی نیز حضور داشتند در خصوص پروژه های عمرانی و عام المنفعه صنعت نفت در شهرهای مذکور بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در ابتدای این جلسه نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت:در جنوب خیلی از نگاه ها به نفت دوخته شده و در مسجدسلیمان چون یک شهری است که با نفت شکل گرفت و علاوه بر نگاه ها ، امیدها نیز به مشارکت و همکاری صنعت نفت بسته شده است.عسکر ظاهری افزود: علت این امر نیز این است که همچون دیگر شهرهای استان از بسترهای کشاورزی و دامداری به خوبی استفاده نشده و این ظرفیت ها مغفول و خاموش مانده از این روی نقش و اهمیت مشارکت صنعت نفت در توسعه این شهر بسیار حیاتی و اثر بخش است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از مشارکت های اجتماعی و فرهنگی مناطق نفتخیز جنوب خصوصاً تعریف و اجرای پروژه جدید پارک موزه نفت تمبی و تسریع و جدیت بخشی به پروژه های موزه گنجینه نفت مسجدسلیمان و نخاله برداری و آوار برداری منازل تخریب شده طرح جابه جایی مناطق آلوده به نشت نفت و گاز گفت : انتظار دارم که از ظرفیت زمین های استحصال شده این طرح برای اجرای پروژه های زیر ساختی همچون زمین های ورزشی ، فضاهای تفریحی و گسترش درختکاری و ساخت اماکن مذهبی استفاده شود .

وی ادامه داد: وزیر نفت نیز توجه ویژه ای به مناطق نفتخیز جنوب خصوصاً مسجدسلیمان دارد و در دیدار و مذاکره ای که با ایشان داشتیم وی قول داد با بکارگیری تکنولوژی های نوین به توسعه فنی مخازن نفت این منطقه پرداخته شود و قطعاً این توسعه در افزایش سطح اشتغال و گسترش ظرفیت و سطح خدمت رسانی مطلوب تر نقش بسزایی خواهد داشت .

فرماندار مسجدسلیمان نیز طی سخنانی ضمن تقدیر از افزایش سطح مشارکت های اجتماعی صنعت نفت در این شهر گفت : پروژه موزه گنجینه نفت مسجدسلیمان پروژه بزرگ و اثر بخشی است که با راه اندازی اش مشاغل فرعی و جانبی بسیاری نیز شکل گرفته و تأثیرات ارزشمندی بر ارتقای شاخص های فرهنگی و اجتماعی منطقه دارد .

علیرضا گوروئی افزود: تکمیل و بهره برداری از این پروژه به رونق اقتصادی منطقه کمک کرده و به گسترش حوزه خدمات شهری می انجامد از این رو انتظار داریم با همین جدیت پروژه ادامه یابد و بدانید بعنوان فرماندار و نماینده عالی دولت از این پروژه و سایر پروژه های اثر بخش نفت حمایت تمام و کمال خواهیم داشت.

اسحق مرادی فرماندار شهرستان هفتکل نیز طی سخنان کوتاهی در این مراسم به بیان مشکلات و نیازهای این شهرستان پرداخت و ضمن تقدیر از اقدامات پیشین نفت خواستار مشارکت در اجرای برخی پروژه ها همانند احداث مسجد، بهسازی ورودی و خروجی شهر هفتکل، احداث زمین های ورزشی، اصلاح جاده بخش رغیوه و غیره شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز طی سخنانی گفت: همیشه نگاهمان به شهرهای نفت خیز اینگونه نبوده که فقط بدنبال تولید نفت و گاز باشیم بلکه همواره بدنبال آن بوده ایم تا از ظرفیت و توانمندی صنعت نفت برای گسترش مشارکت های اجتماعی و ارایه خدمات و افزایش رضایت مندی عمومی بهره ببریم.

عالی پور افزود: ضمن آن که تاکنون خدمات شایسته ای به مردم شریف استان خصوصاً مردم شهرهای این منطقه ارایه گردیده بازهم تا آنجا قانون به ما اجازه بدهد برای تعریف و اجرای پروژه های عام المنفعه همکاری خواهیم داشت ضمن آنکه پرداخت عوارض و مالیات های قانونی مناطق نفتخیز جنوب خود کمک شایانی به اقتصاد خوزستان می کند.

عضو هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: مسجدسلیمان به عنوان خاستگاه نفت همواره مورد عنایت وزیر محترم نفت قرار داشته و ایشان بارها علاقمندی خودش را به افزایش مشارکت های نفت در امور عمرانی  و همچنین تمایلش جهت سفر به این منطقه را به اینجانب ابراز داشته است.

بیژن عالی پور با بیان این که نگاه نفت همواره توسعه متوازن همه مناطق نفت خیز بوده گفت : شهرهای هفتکل و نفت سفید هم به دلیل نقش ارزنده ای که در تولید نفت و گاز از چند دهه پیش تاکنون داشته اند زیر چتر خدماتی و حمایتی این شرکت قرار دارند از همین رو چند پروژه جدید عمرانی و عام المفنعه از قبیل احداث استخر سرپوشیده و۳ قطعه زمین چمن مصنوعی برای کمک به توسعه شهر هفتکل در هیأت مدیره این شرکت مصوب شده اند.

وی افزود: در همین جلسه به مردم خوب آن منطقه هم قول می دهم بهسازی جاده بخش رغیوه – بهسازی مسجد نفت سفید و همچنین واگذاری ادوات و تجهیزات ورزشی توسط همکارانم در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انجام شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب همچنین با اشاره به نگرانی های مطرح شده در خصوص تأمین گاز خوراک پتروشیمی ذیلایی مسجدسلیمان گفت: مطمئن باشید در تأمین خوراک اولیه این مجتمع بزرگ صنعتی هیچگونه جای نگرانی وجود ندارد و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تضمین تأمین خوراک این مجتمع می تواند همگام با آن در راه اشتغال زایی و توسعه اقتصادی منطقه گام بردارد.

وی در ارزیابی کلی این جلسه گفت: نماینده محترم مردم همواره در نشست ها و جلسات مختلف نقطه نظرات خوبی را مطرح و دلگرمی شایسته ای به این مجموعه بابت پیگیری امور در مرکز و سرعت بخشی به روند خدمت رسانی داشته اند که لازم میدانم از این حسن همکاری و توجه ایشان به مجموعه خدمتگزار شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تقدیر و تشکر نمایم.

65-copy4-copy1-copy2-copy

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *