محور توسعه خرمشهر مبادلات تجاری است

خورنا -ولی اله حیاتی در چهارمین همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه و فعالان اقتصادی منطقه آزاد اروند گفت: محور توسعه خرمشهر مبادلات تجاری است.
وی با اشاره به سیاست راهبردی دولت تدبیر و امید، افزود: دولت برای مردم خرمشهر و آبادان دو سیاست راهبردی توسعه مبادلات تجاری و توسعه امور کشاورزی و صنعتی اجرا کرده است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهربا بیان این که فعالیت ها و عملکرد منطقه آزاد اروند در دولت تدبیر و امید قابل قیاس با هیچ دولتی نیست، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در کشور تراز صادرات بر واردات فزونی پیدا کرده واین نشان دهنده عزم و اراده دولت در بخش صادرات است.
حیاتی تصریح کرد: توسعه صادرات غیر نفتی به عنوان یکی از شعارها و راهبردهای محوری این دولت بود وآمارها حکایت از این دارد که روزانه ۲٫۵ میلیون دلار صادرات از مرز شلمچه انجام می شود.
وی با بیان این که دولت در شرایطی سکان اجرایی کشور را دست گرفت که با کمبودها وخزانه ی خالی مواجه بود گفت: زمانی که دولت، امور اجرایی کشور را در دست گرفت، نوسان قیمت ها در بازار بیداد می کرد. بازاریان ، کسبه و مردم به عنوان مصرف کننده به ستوه آمده بودند اما امروز دراین دولت، ثبات در بازار و قیمت ها وجود دارد.
فرماندار ویژه خرمشهر با اشاره به فعالیت های منطقه آزاد اروند دربخش صادرات و زیرساختها اظهار کرد: با ایجاد راه های مواصلاتی ، سایت تجاری منطقه آزاد در شلمچه ، جانمایی سوله ها برای دپو اجناس و شرکتهای مستقر شده در شلمچه، ۹۰ درصد صادرات منطقه آزاد در حوزه خرمشهر انجام می شود .
وی در بخش دیگری از سخنان خود در حوزه کشاورزی بیان کرد: اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری به عنوان یک طرح معطل مانده و اجرا نشده بود که این دولت دستور معطل مانده مقام معظم رهبری را اجرا کرد و درحال حاضر ۱۰ هزار هکتار از این طرح اجرا شده است و ۶ هزار هکتار دیگر اضافه خواهد شد.
حیاتی با اشاره به سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور محترم به خرمشهر افزود: پایانه مسافری مرز شلمچه با ۸ هزار متر مربع و ۳۲ گیت ورود و خروج که قادر خواهد بود روزانه یک صد هزار نفر زائر را انتقال دهد، توسط دکتر روحانی افتتاح شد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر ادامه داد: رئیس جمهوری آمده بود تا در مسیر تردد زائران عتبات عالیات، شکیل ترین پایانه مسافری کشور که به عظمت وبزرگی مردم خرمشهر می باشد را افتتاح کند، کجای این کار تبلیغات است ؟ آیا خدمت کردن به مردم برنامه تبلیغاتی است ؟
وی با اشاره به بازدید رئیس جمهور ازشرکت فولاد جهان آرا و فولاد کاوه با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۶۰۰ نفر اشتغالزایی افزود: همه این ها خدمات نظام هستند، چرا عده ای از بیان خدمات نظام بر آشفته می شوند.
حیاتی گفت: تقاضا دارم واقع بینانه نسبت به عملکرد دولت قضاوت کنید البته شکی نیست که تا رسیدن به نقطه مطلوب و ایده ال کمبودها و نقص ها و کاستی هایی وجود دارد. در حوزه آب و فاضلاب با چالش جدی مواجه هستیم ولی خدمات انجام شده را باید به نحو احسن بیان کنیم و تلاش خواهیم کرد با برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در جهت رفع این نقیصه ها گام برداریم.
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه رئیس جمهور بر رفع دغدغه های مردم خرمشهر تاکید داشتند افزود: دولت خودش را مدیون مردم خرمشهرمی داند. هر آنچه ما خدمت کنیم در مقابل عظمت و شأن این مردم ناچیز است دولت خدمتگذار مردم است.