ضعف خدمات بهداشتی و درمانی در چزابه/ وزیر بهداشت کجاست؟

خورنا – این روزها با نزدیک شدن به اربعین حسینی در مرز چزابه حال و هوایی خاص حکم فرماست. پیر، جوان و کودک همگی به عشق زیارت امام حسین (ع) راهی کربلای معلی هستند. مدیر پایانه های مرزی چزابه در خصوص آمار تردد از مرز چزابه می گوید: تعداد کل خروج زائران اربعین حسینی از مرز چذابه تاکنون بیش از۴۲۰هزار نفر و کل تردد زائران اربعین بیش از۵۱۰هزار نفر است. شمار زائران اربعین حسینی که تاکنون از گذرگاههای مرزی شلمچه و چذابه عبور کردند از مرز یک میلیون نفر گذشته است.

مسئولان استانی و کشوری هر روز با حضور خود در مرز اشرایط موجود را بررسی می کنند و کیفیت و کمیت خدمت رسانی به زائرین را مورد ارزیابی قرار می دهند و هر کجا که کاستی وجود داشته باشد در رفع آن به طور جد اقدام می نمایند.

با توجه به اینکه روزانه بیش از ده ها هزار نفر در مرز چزابه در حال تردد هستند رعایت اصول بهداشت و توجه به سلامت زائرین یکی از مهمترین اقداماتی است که باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد و بخش بهداشت و درمان استان بایستی به طور ویژه در پیگیری و خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی اقدامات لازم را مبذول دارند، اما متاسفانه شاهد هستیم که در طول این ایام خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور پزشکی اهواز نمودی نداشته است.

لازم به ذکر است تمامی دستگاه های اجرایی استان خوزستان اعم از شهرداری، استانداری، اوقاف و سایر نهادهای مردمی به صورت متمرکز در مرز چزابه مستقر شده اند و در خدمت رسانی به زائرین حسینی از هیچ کاری فرو گذار نمی باشند حتی لازم به ذکر است دانشگاه علوم پزشکی قزوین با ارسال آمبولانس به مرز چزابه در ارائه خدمات بهداشتی پیشگام بوده است.

با توجه به جمعیت بسیار زیادی که در حال تردد از مرز چزابه هستند بایستی آموزش های لازم در خصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری های واگیردار به زائرین حسینی داده می شد که طی بازدیدهای صورت گرفته در روزهای اخیر، شاهد عملکرد مثبتی در این حوزه از سوی دانشگاه علو پزشکی جندی شاپور نبودیم.

همچنین شایان ذکر است در خصوص بروز پدیده گرد و غبار در روزهای اخیر هیچگونه خدمت رسانی و آموزشی از سوی پرسنل دانشگاه جندی شاپور اهواز صورت نگرفت به همین خاطر مردم در طول مدت بروز گرد و غبار از وضعیت مطلوبی برخوردار نبودند.

حال این پرسش باقی است که به چه دلیل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عملکرد بسیار ضعیفی در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی در این حوزه داشته است؟ دستگاهی که متولی اصلی سلامت افراد جامعه به شمار می رود هیچگونه گام مثبتی در جهت حفظ کیفی سلامت افراد برنداشته است و مردم همیشه در صحنه استان خوزستان قربانی این بی مسئولیتی ها شوند.

متاسفانه باید گفت تا کنون وزیر بهداشت نیز از مرزهای شلمچه و چزابه بازدید نکرده است. لازم است که با توجه به نارسایی های موجود و کمبودهایی که در حوزه بهداشت و درمان در مرز به خوبی قابل لمس است وزیر بهداشت در استان خوزستان حضور یابد و تذکرات لازم را جهت حل مشکلات موجود متذکر شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *