ادبیات دولت نسبت به منتقدان باید محترمانه باشد/ منتقدان IPC از دلسوزان نظام و افراد دغدغه‌مند کشور هستند

خورنا – ریدون حسنوند در گفتگو با رهیاب در واکنش به اظهارات اخیر علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران که گفته بود سخنان منتقدان بجا نیست و آنان IPC را نفهمیده اند، گفت:اکثر منتقدان IPC از دلسوازن نظام هستند و دغدغه منافع ملی را دارند شاید برخی از منتقدان هم‌سوی دولت در موضوعات سیاسی نباشند اما دغدغه منافع کشور دارند و در حضور مقام معظم رهبری و مسئولان عالیرتبه کشور انتقادات خود را مطرح کردند.

وی افزود: مطرح شدن این انتقادات بود که سبب اصلاح برخی از موضوعات و بندها شد. در یک مورد معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد که ۱۰۰ ایراد از قراردادهای نفتی اصلاح شده است و مطرح شدن این سخن از زبان آقای جهانگیری به معنی این است که اکثر انتقادات صحیح و قراردادها دارای ایراداتی است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: نکته بعدی این است که اگر انتقاد و نگاه تیزبین از بیرون نباشد، دولت دچار انحطاط می‌شود و دولتی‌ها باید انتقاد را یک فصل مبارک برای دوران مدیریت خود بدانند.

وی بیان کرد: همه افراد صاحب نظر و منتقدان باید وارد صحنه شوند و انتقادات خود را با روش صحیح و با حفظ منافع ملی مطرح کنند و دولت باید این حرف‌ها را بشوند کما اینکه این اتفاق در بسیاری از موارد رخ داده است.

حسنوند با تأکید بر این موضوع که ادبیات دولت نسبت به منتقدان باید حاکی از احترام باشد، عنوان کرد: اگر حرفی درست است باید دولتی‌ها آن را بپذیرند و نسبت به اصلاح آن گام بردارند و اگر حرفی غلط است با استدلال و منطق آن را رد کنند.

وی اظهار داشت: اگر حرف شخصی درست، مستدل و منطقی باشد به سمت توهین به منتقدان نمی‌رود و مردم هم انتظارشان این است که ادبیات منتقد و فرد نقد شده نسبت به هم حاکی از احترام باشد.

انتهای پیام/