بحران امنیتی و اجتماعی ناشی از کم‌آبی زنگ خطری برای دولت است/ درخواست از دولت برای اختصاص یک میلیارد دلار برای حل موضوع

خورنا – رئیس کمیسیون انرژی مجلس معتقد است تأمین آب در هر کشور از شرایط اولیه حکومت است که اگر رسیدگی نشود به سرعت بحران اجتماعی و امنیتی در پی خواهد داشت.

فریدون حسنوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت آب را یکی از ضروریات جامعه امروز کشور دانست و گفت: عدم مدیریت صحیح مصرف آب در حوزه های مختلف صنعت و کشاورزی باعث بحران آب شده که البته شرایط جوی نیز به آن دامن زده است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه باید در هزینه برای مهار آب و مدیریت صحیح آن اقدامات جدیدی را آغاز کرد، گفت: در این خصوص تلاش هایی صورت گرفته و از دولت نیز خواسته ایم تا یک میلیارد دلار، جدا از سایر بخش ها به این حوزه اختصاص داده شود تا مدیریت صحیحی در حوزه منابع آبی صورت گیرد.

وی افزود: مدیریت صحیح آب باید به نحوی باشد که حتی اگر سدهای آب کشور پر باشند باز هم بخش های کشاورزی و صنعت به درستی از آب استفاده کنند و در مناطق درستی از کشور مستقر شوند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان تأمین آب در هر کشور را از شرایط اولیه حکومت عنوان کرد که اگر رسیدگی نشود به سرعت بحران اجتماعی و امنیتی در پی خواهد داشت و خاطرنشان ساخت: بحران های امنیتی که امروز از قبال بحران کم آبی به وجود آمده هشدار و زنگ خطری برای دولت است که حتی باعث ورود کمیسیون های امنیت ملی، انرژی و کشاورزی شده است لذا باید نسبت به این حالت اضطراری اقدامی عاجل و خارج از شرایط عادی صورت گیرد./

پایان پیام/