ضرورت استفاده از فرصت پسابرجام در جهت تقویت روابط اقتصادی ایران و آلمان

خورنا – هیأت پارلمانی از کشور آلمان با فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

ضرورت استفاده از فرصت پسابرجام در جهت تقویت روابط اقتصادی ایران و آلمان
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، فریدون حسنوند در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب مناسبات ایران و آلمان از توسعه و گسترش روابط فیمابین در تمامی زمینه‌ها اعم از اقتصادی، تجاری، سیاسی، فرهنگی، ورزشی و کشاورزی و به ویژه در حوزه انرژی استقبال کرد و گفت: تقویت روابط ایران و آلمان به عنوان دو کشور مهم و تأثیرگذار به نفع دو ملت و دو کشور خواهد بود.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی، کمیسیون های تخصصی و گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان آمادگی هرگونه همکاری برای کمک به توسعه مناسبات دوستانه دو کشور در تمامی زمینه ها را دارند.

رئیس کمیسیون انرژی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های فراوان موجود در روابط دو کشور به ویژه در عرصه اقتصادی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و آلمان ظرفیت‌های فراوان بالقوه‌ای دارند که می‌توان از آنها به عنوان بسترهای توسعه همکاری‌های فیمابین بهره برد.

وی افزود: گسترش رفت و آمدها میان دو کشور عامل موثری در راستای ایجاد درک و تفاهم متقابل و شناخت ظرفیت‌های بالقوه و وجوه مشترک دو کشور است.

حسنوند در پایان با اشاره به اینکه امروز اراده جمهوری اسلامی ایران برای اجرای برجام به تمام دنیا ثابت شده است و عدم انجام عملیات‌های بانکی با برخی کشورها و عدم فروش برخی تجهیزات به کشور تنها بخشی از بدعهدی آمریکا در اجرای توافقات است، گفت: جمهوری اسلامی ایران با همه سوء ظنی که به آمریکا و عملکردش در دوره انقلاب و پس از آن داشت به تمام تعهداتش عمل کرد و تمام کشورهای ۱+۵ اقدامات ایران مبنی بر پایبندی بر برجام را تأیید کردند و این کشورهای ۱+۵ و سایر کشورها هستند که باید به تعهداتشان عمل کنند.

هیأت پارلمانی از کشور آلمان نیز در این دیدار خواستار گسترش ارتباطات فی مابین به ویژه همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور شد.

این گروه با اشاره به نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از شرکای تجاری مهم ماست و ما از توسعه روابط با این کشور استقبال می‌کنیم.

این هیأت تصریح کرد: آلمان علاقمند به گسترش روابط دوجانبه و ارتقاء سطح مناسبات با جمهوری اسلامی ایران است و در همین زمینه استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود بین دو کشور را خواستار شد.

هیأت پارلمانی آلمانی با ابراز امیدواری از استفاده از فرصت پسابرجام در جهت تقویت روابط اقتصادی دو کشور تأکید کرد: تعهدپذیری ایران در اجرای توافقات برجام امری ارزشمند است که می تواند نوید بسیار خوبی برای ترسیم آینده اقتصادی دو کشور باشد.

وی در پایان با ابراز خرسندی از دیدارهای هیأت‌های پارلمانی بر اهمیت رفت و آمدهای میان مجالس دو کشور تأکید کرد./

پایان پیام