روند درمان بیماران سرطانی شمال خوزستان مختل شده است

خورنا – شماری از بیماران سرطانی منطقه شمال استان خوزستان در روزهای اخیر در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر دزفول با ابراز گله مندی از مشکل ایجاد شده برای بیماران صعب العلاج در درمانگاه تخصصی بیمارستان بزرگ دزفول اظهار داشتند:به دلیل غیبت پزشک فوق تخصص خون حدود یک ماه است که روند بیماران ده ها بیمار مختل شده است.
آنان افزودند:بیمارانی که در درمانگاه تخصصی بیمارستان بزرگ دزفول در نوبت شیمی درمانی بسر می برند با مراجعه به این درمانگاه به دلیل نبود پزشک فوق تخصص خون بلاتکلیف بوده و بعضا ناچار به مراجعه به اهواز می باشند.
یکی از این بیماران گفت:از حدود یکماه پیش که برای تکمیل درمان سرطان به درمانگاه تخصصی بیمارستان دزفول مراجعه کرده ام با نبود پزشک فوق تخصص مواجه شدم.
وی افزود:پزشک فوق تخصص خون که در این درمانگاه فعالیت می کند ساکن اصفهان می باشد که از چندی پیش در درمانگاه حضور پیدا نمی کند و با توجه به اینکه فقط با مهر و امضای این پزشک امکان شیمی درمانی و تجویز دارو با قیمت دولتی از داروخانه وجود دارد بیماران ناچاراند داروهای خود را به صورت آزاد با قیمت های بسیار بالا تهیه کنند که در توان بسیاری از آنان نیست.
یکی دیگر از بیماران سرطانی در گفت و گو با خبرنگار ماگفت:علاوه بر بیماران خونی شهرهای شمال خوزستان ، برخی بیماران استان ایلام از دهلران در این درمانگاه تحت درمان می باشند که در بلاتکلیفی بسر می برند.
گفته می شود بیش از ۷۰۰ بیمار سرطانی ، صعب العلاج و بیمار خونی زیر نظر درمانگاه تخصصی بیمارستان بزرگ دزفول تحت درمان می باشند که با غیبت پزشک فوق تخصص خون روند درمان آنها مختل شده به طوریکه روزانه چند بیمار که نوبت شیمی درمانی آنها فرا رسیده برای ادامه درمان با مشکل جدی مواجه شده اند.
همچنین گفته می شود بیش از ۹۰ درصد بیمارانی که به این درمانگاه مراجعه می کنند و زیر نظر پزشک فوق تخصص خون تحت درمان می باشند بیماران سرطانی بوده که علاوه بر دزفول ، از شهرهای شوش ، اندیمشک ، گتوند و حتی استان ایلام به دزفول سفر کرده که به دلیل نبود پزشک مذکور سرگردان شده اند.
یک بیمار سرطانی که از دهلران به دزفول سفر کرده و چند ماهی است در درمانگاه تخصصی بیمارستان بزرگ دزفول تحت درمان می باشد در حالیکه گریه می کرد به خیرنگار ما گفت:کسی پاسخگوی مشکل درمان این بیماران نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در خصوص مشکل پیش آمده برای بیماران سرطانی و صعب العلاج گفت:طبق قانون پزشک فوق تخصص خون موظف به حضور در شهرستان دزفول و ارائه خدمات پزشکی می باشد اما تنها دکتر فوق تخصص خون این درمانگاه با رفت و آمدهای نامنظم و بدون برنامه از دزفول به اصفهان ، خلاف قانون عمل کرده و باید پاسخگو باشد.
یوسف پریدار ضمن انتقاد از این موضوع گفت:پزشک فوق تخصص خون بدون موافقت محل کار خود را از هفته های پیش ترک کرده که پرونده وی به وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ارسال شده است و با توجه به اینکه پزشک جایگزینی وجود ندارد از وزارت بهداشت درخواست پزشک جایگزین شده است.
پریدار افزود:این مشکل با نمایندگان مجلس نیز در میان گذاشته شده است و در این خصوص باید چاره اندیشی فوری صورت گیرد.
وی گفت:باتوجه به اینکه جذب پزشک فوق تخصص خون کار بسیار سختی است و بیماران در انتظار پزشک هستند در حال حاضر بیماران برای درمان به مرکز استان اعزام می شوند .
دانشگاه علوم پزشکی دزفول به ۲میلیون نفر از جمعیت استانهای خوزستان،ایلام و لرستان خدمات پزشکی ارائه می کند.