رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک:

طرح آموزشی پدافند غیر عامل در اندیمشک اجرا شد

خورنا – علی پهلوان در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا در اندیمشک، اظهار داشت: امسال و به مناسبت برگزاری آیین‌های ویژه محرم، طرح امداد رسانی جمعیت‌های انبوه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور اعضا جمعیت هلال احمر اندیمشک در این شهرستان اجرا شد.

وی با بیان این که، همانند سال‌های گذشته در ایام تاسوعا و عاشورا حسینی، نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر اندیمشک همراه و همیار مردم در عزاداری سید الشهدا (ع) در این شهرستان بوده‌اند، افزود: طرح امداد رسانی جمعیت‌های انبوه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور سیزده تیم ۴ نفره جمعیت هلال احمر اندیمشک اجرا شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک عنوان کرد: این طرح به منظور تأمین سلامتی و حفظ آرامش مردم و پیشگیری از وقوع حوادث ناخواسته و کمک به بیماران، گشت امدادی هلال احمر با تیم‌های مجرب در سطح شهرستان برگزار و نیروهای امدادی پیاده و سواره جمعیت هلال احمر در محل‌های عزاداری شهروندان مستقر شده و در مواقع اضطراری و نیاز خدمات امدادی عزاداران را ارائه داده‌اند.

وی گفت: هم چنین به مناسبت هفته پدافند جمعیت هلال احمر شهرستان اندیمشک به دانش آموزان واحدهای آموزشی مختلف این شهرستان فن مدیریتی کنترل شرایط بحرانی در قالب پدافند غیر عامل را با حضور کارشناسان این جمعیت و متناسب با نیاز شهروندان آموزش داده شد.

پهلوان با اشاره به این که جمعیت هلال احمر نه تنها به عنوان ارگان امداد رسانی در هنگام بروز سوانح طبیعی و غیر طبیعی از قربانیان این حوادث حمایت می‌کند، ادامه داد: با دید وسیع‌تری به اهداف جمعیت هلال احمر، می‌توان آموزش آمادگی برای مقابله با بحران‌های مختلف مورد توجه قرار داد زیرا با آمادگی و آموزش، مقاومت در برابر حوادث را توسعه و خسارت‌های احتمالی را کاهش داد.

وی افزود: در این طرح آموزشی، فراگیران آموزش پدافند غیر عامل با مباحث امدادی، فن مدیریتی کنترل شرایط بحرانی، سناریو و اجرا مانورهای امداد و نجات آشنا شدند و مربیان جمعیت هلال احمر اندیمشک نیازهای آموزشی دانش آموزان شهرستان را در اختیار آن‌ها گذاشتند.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک اظهار کرد: هم چنین بیش از این، مانور پناه گیری و تخلیه اضطراری در محل جمعیت هلال احمر و مدارس این شهرستان با هدف تأمین نیاز شهروندان و توسعه خدمات آموزشی جمعیت هلال احمر با حضور اعضا این جمعیت برگزار شده است.

پهلوان گفت: بیش از این نیز و متناسب با آغاز راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و با هدف تامین نیازهای شهروندان و عاشقان راه اهل بیت (ع) ویژه برنامه های مختلفی در جمعیت هلال احمر شهرستان اندیمشک طراحی و به اجرا رسیده است.

انتهای پیام/