تقاطع غیر هم سطح دزفول تا پایان سال افتتاح میشود

خورنا – مهندس محمدرضا کرمی نژاد درخصوص پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان فتح المبین، اظهار کرد: این پروژه بزرگ که تاثیر بسیار زیادی در رفع موانع ترافیکی و توسعه شهری دزفول خواهد داشت از فروردین ماه سال ۹۴ آغاز به کار کرد .

وی اعتبار اولیه این پروژه را ۱۵۰ میلیارد ریال برشمرد و افزود: پیش بینی می شود تاپایان احداث این پروژه، اعتبار مذکور به ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد .

شهردار دزفول ازپیشرفت ۶۲ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان فتح المبین خبرداد و گفت: با بررسی های صورت گرفته باید گفت که این پروژه نسبت به سایر پروژه های مشابه خود در استان، پیشرفت بسیار قابل ملاحظه ای داشته بگونه ای که همزمان با آغاز این پروژه، طرح تقاطع غیرهمسطح میدان چهارشیر اهواز نیز آغاز به کار کرد در حالیکه اکنون آن پروژه در پیشرفت ۱۲ درصدی به سر می برد .

مهندس کرمی نژاد در ادامه به مشکلات اقتصادی پیرامون این طرح در دزفول اشاره و عنوان کرد: تعدادی قطعه زمین به پیمانکار این طرح تحویل داده شده بود تا ماحصل درآمد آنها برای پیشبرد پروژه استفاده شود اما متاسفانه رکود اقتصادی موجب به فروش نرفتن تعدادی از این قطعات زمین مسکونی و تاخیر در پیشرفت پروژه فتح المبین شد .

وی بابیان اینکه وجود ۳۹ مانع موجب تاخیر در تکمیل این پروژه شد، وجود دکل برق، کابل مخابرات، فیبرنوری، لوله های پرقدرت و معمولی گاز ، لوله های فاضلاب ، لوله های دفع آبهای سطحی و تیرهای توزیع برق را از جمله این ۳۹ مانع برشمرد .

مهندس کرمی نژاد تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته تمامی این موانع بجز دو الی سه مورد رفع شده اند ضمن اینکه دکل برق موجود در مسیر پروژه نیز خریداری شده و در اولین فرصت جابجا خواهد شد ازسویی دو عدد تیربرق درانتهای زیرگذر به سمت میدان افشار نیز در آینده نزدیک جابه جا خواهند شد .

وی دیررسیدن تجهیزات خارجی پروژه موجود در گمرک را نیز دیگر عامل دیرکرد پروژه فتح المبین عنوان کرد و افزود: مدت هاست که منتظر تحویل ۳ قطعه مهم پروژه در گمرک بندرعباس هستیم که وعده داده شده طی امروز یا دو سه روز آینده تحویل داده شوند تا به محض تحویل این قطعات، مسیر سمت کوی مدرس پروژه نیز به سرعت بتن ریزی شود .

شهردار دزفول با بیان اینکه مشکلات نقدینگی و مشکل در خرید قطعات نیز ازجمله عواملی بود که در روند احداث پروژه سایه انداخته بود، یادآور شد: درتمام مدت احداث پروژه فتح المبین سعی کردیم به عناوین مختلف مشکلات نقدینگی این طرح را تامین کنیم تا ادامه یابد .

مهندس کرمی نژاد درادامه بیان کرد: مقرر شده بود ظرف ۱۸ ماه پروژه تقاطع غیرهمسطح فتح المبین تکمیل شود درحالی که اکنون با وجود گذشت زمان مذکور ۴۰ درصد از پروژه باقی مانده است اما تمام تلاش ما این است که با رفع موانع موجود و تسریع در عملیات تاپایان سال این پروژه بزرگ و کلیدی را در دزفول به بهره برداری برسانیم .

وی همچنین، ۷۵۰ تن میلگرد را از جمله نیازهای اساسی پروژه فتح المبین دانست و خاطرنشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته مقرر شده تا این میزان میلگرد از پروژه تجاری و تفریحی برج طاووس تامین شود ضمن اینکه در تلاش هستیم که با اتخاذ تدابیری اساسی تا اوایل هفته آینده نیروهای کارگر و پیمانکار پروژه را نیز افزایش دهیم تا وعده مذکور مبنی بر افتتاح پروژه تا پایان سال به خوبی محقق شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس مهندس عزیز همه این ایرادات که دلیل تاخیر عنوان شده به نظر قابل پیش بینی و برآورد بوده و لذا از همان اول می فرمودید مثلا دو سال تا مردم تکلیف خود را بدانند و ال این چه کار کارشناسی است که شبکه های آب وبرق در آن مد نظر نبوده در زیر گذرهای بلوار فتح المبین هم همین دلایل تکراری برای تاخیر پروژه مطرح شد!!!
  • نام م مهندس عزیز همه این ایرادات که دلیل تاخیر عنوان شده به نظر قابل پیش بینی و برآورد بوده و لذا از همان اول می فرمودید مثلا دو سال تا مردم تکلیف خود را بدانند و ال این چه کار کارشناسی است که شبکه های آب وبرق در آن مد نظر نبوده در زیر گذرهای بلوار فتح المبین هم همین دلایل تکراری برای تاخیر پروژه مطرح شد!!!