کلنگ احداث نخستین پایانه تمام مکانیزه غلات در بندرامام خمینی(ره) به زمین زده شد

باقر گل فر-خورنا:کلنگ احداث نخستین پایانه تمام مکانیزه تخلیه و بارگیری غلات به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال با حضور وزیر راه و شهرسازی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) به زمین زده شد.

 مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اشاره به استقبال بخش خصوصی از موقعیت ممتاز این بندر بزرگ تجاری به لحاظ واقع شدن در مسیر ترانزیتی غلات، اظهار داشت: با حضور دکتر آخوندی – وزیر راه و شهرسازی و مهندس سعید نژاد – معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، عملیات احداث پایانه تمام مکانیزه غلات توسط بخش خصوصی و با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن، در مساحتی حدود  ۹ هکتار در قالب قرار داد  BOTآغاز گردید.

مهندس عبداللهی در تشریح جزییات پایانه ی تمام مکانیزه غلات بیان داشت: این پایانه ی جدید مشتمل بر بخش هایی نظیر سیلو، خطوط انتقال و تجهیزات تخلیه و بارگیری بر روی عرشه ی اسکلـــــه  می باشد.

وی در خصوص مزایای بهره برداری از این پایانه ی اختصاصی تخلیه و بارگیری غلات افزود: با بهره برداری از این پایانه به لحاظ انتقال مکانیزه ی محمولات از طریق خطوط انتقال، شاهد کاهش تردد کامیون ها در مسیرهای داخلی مجتمع بندری خواهیم بود.

مهندس عبداللهی تصریح کرد: با آغاز به کار این پایانه، سالانه دو میلیون و پانصد هزار تن به ظرفیت عملیات های تخلیه و بارگیری و نگهداری کالا در این مجتمع بــــزرگ بندری افزوده می شود و جایگاه این مجتمع بزرگ بندری را به عنوان کانون تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در کشور تقویت می نماید.

ایشان در پایان با اشاره به برخورداری این منطقه ویژه اقتصادی از زمینه های مساعد برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، تصریح نمود: پایانه تمام مکانیزه غلات، از جمله پروژه های عظیم سرمایه گذاری به شـــمار می آید که موجب انتقال فن آوری های نوین در زمینه ی تخلیه، بارگیری و انبارش کالاهای فله می گردد.