امام جمعه گتوند:

کوتاهی مسئولان در خصوص قیصرامین پور نابخشودنی است

خورنا – امام جمعه گتوند گفت:کوتاهی مسئولان استانی و کشوری در خصوص زنده نگهداشتن یاد و خاطره دکتر قیصر امین پور شاعر بلند آوازه انقلاب و دفاع مقدس نابخشودنی است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدعلی شاه آبادی درخطبه های این هفته نماز جمعه گتوند در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با بیان اینکه مرحوم دکتر قیصر امین پور نماد ارزشمند و نمود علمی کشورمان است افزود: متاسفانه مسئولان استانی و کشوری درقبال این شاعر فرزانه و انقلابی کوتاهی کرده اند و این کوتاهی نابخشودنی است.

وی با اشاره به پیگیری فرماندار و امام جمعه گتوند با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برای نامگذاری هشتم آبانماه سالروز درگذشت دکتر قیصر امین پور به نام روز شعر انقلاب و دفاع مقدس درتقویم رسمی کشور افزود:تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است .

امام جمعه گتوند با بیان اینکه محرومیت این شهرستان سبب محرومیت این نماد ارزشی شعر انقلابی هم شده است خواستار ارج نهادن به مقام قیصرامین پور و برگزاری همایش هایی در شان این شاعر انقلاب شد.

حجت الاسلام شاه آبادی ادامه داد: برخی مسئولان کشور که مدعی بزرگی شعر و نام قیصر امین پور بوده و بعضا دوست و همنشین این شاعر گرانقدر بوده اند نیز برای قیصر کوتاهی کرده اند.

وی با گرامیداشت هشتم آبان سالروز درگذشت قیصر امین پور افزود:قیصر یکی از نمادهای شاخص فرهنگی، نخبه علمی و ارزشی جامعه اسلامی به ویژه شهرستان گتوند است.

خطیب جمعه گتوند تصریح کرد: قطعا شعر، پاکی و طهارتش به پاکی درون بر می گردد و اگر قیصر شعر ایران به عنوان شخصیت ارزشی،کلامی و شعری در بیان ارزش های اسلامی ،شهادت ، ایثار ،جبهه و جنگ دارد،نشان از طهارت درون ، فکر و اندیشه پاک وی است.
حجت الاسلام شاه آبادی در ادامه با اشاره به دیدار روسای جمهور و مسئولان سیاسی کشورهای امریکای جنوبی و اروپایی با رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر ریاکاری امریکا وغرب در مبارزه با تروریسم افزود: اینها به دنبال نابودی داعش و تروریسم نیستند بلکه مواضع و سخنان تحلیلگران غربی نشان از پشتیبانی نظامی از طرف امریکا و کشورهای مرتجع خلیج فارس از داعش است.

امام جمعه گتوند در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی داشت هشتم آبان سالروز شهادت شهید فهمیده افزود:حسین فهمیده جان خودش را برای کشور و ارزشهای اسلامی فدا کرد و البته حسین فهمیده ها کم نبودند و کم نیستند و این بینش ایثار شهادت طلبی برگرفته از عاشورای حسینی باید در جامعه و کشور اسلامی ترویج شود.

وی با اشاره به اینکه شهادت این نوجوان در تقویم رسمی کشور روز دانش آموز نامگذاری شده است گفت:آموزش و پرورش باید این اسوه ها و دانش آموزانی که امثال آنها در شهرستان گتوند نیز وجود دارد را برجسته کند و برنامه های جدی باید از سوی بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش برای گرامیداشت نام این شهدا برگزار شود.

امام جمعه گتوند به هشتم آبان سالروز حمله ددمنشانه حزب بعث عراق به شهرستان گتوند و همشهریان عرب زبان مهاجر کوی شهید سلطانی اشاره کرد و افزود:مردم کوی شهید سلطانی که از روستاهای جنگ زده به این منطقه امن پناه آورده بودند در این بمباران ۱۲ نفر از آنان شهید شدند.

حجت الاسلام شاه آبادی در پایان با اشاره به یادواره ۱۲ شهید و ۲۲ مجروح کوی شهید سلطانی که امشب همزمان با نمازمغرب و عشا با حضور آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان درمجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد، مردم متدین و شهید پرور شهرستان گتوند را به شرکت در این مراسم دعوت کرد.