آبادان در اندیشه ارتقای سطح مکانیزاسیون کشاورزی

خورنا – مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: آبادان در اندیشه ارتقای سطح مکانیزاسیون کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان با بیان این‌که این مدیریت تلاش میکند برنامه‌های آموزشی را در جهت فراگیری کشاورزان مبنی بر استفاده بهینه از ابزار‌آلات کشاورزی در روستاها داشته باشد ، گفت: یکی از اهداف مکانیزه کردن کشاورزی افزایش تولید و کسب سود بیشتر است و تلاش میکنیم بتوانیم در شهرستان خرماخیز آبادان این بخش را ارتقا دهیم.
ناجی شهیب زاده ادامه داد: در سال جاری تا کنون ۲۰۹۱ میلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون به بهره برداران بخش کشاورزی در آبادان پرداخت شده است که بهره برداران بخش باغی و آبزی پروری را شامل می‌شود.
شهیب زاده اظهار کرد: تاکنون چهار دستگاه تیلر، یک دستگاه تراکتور باغی و ادوات شیلاتی (هواده و غذاده اتوماتیک و پمپ صید میگو) توسط ۶ بهره بردار خریداری شده است و یک پرونده نیز جهت خرید تراکتور ۶ سیلندر به بانک عامل معرفی شده است.
شهیب زاده خاطرنشان کرد: انتظار می رود با ورود این ماشین آلات به چرخه کار موجود در آبادان علاوه بر ترویج مکانیزه کردن کشاورزی و آبزی پروری ، سطح کشت و تولید در شهرستان افزایش یابد.
مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: این شهرستان دارای ۱۳هزار و ۲۰۰ هکتار نخلستان است و سالانه بیش از ۶۵ هزار تن خرما تولید و به بازار مصرف و صادرات ارسال می شود.