امکانات مرز بین المللی شلمچه کم نظیر است

خورنا -امام جمعه خرمشهر با اشاره به مشترکات موجود بین دولت ها و ملت های دو کشور شیعی ایران و عراق عنوان کرد: هر دو دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق در جهت حذف ویزا تلاش کنند.

خورنا -امام جمعه خرمشهر با اشاره به مشترکات موجود بین دولت ها و ملت های دو کشور شیعی ایران و عراق عنوان کرد: هر دو دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق در جهت حذف ویزا تلاش کنند.
وی افزود: یکی از دلایل استقبال بالای مردم عراق از آیین پیاده روی اربعین حسینی این است که آن ها نیازمند اخذ ویزا نیستند و به سهولت و بدون هزینه مالی می توانند به کربلا مشرف شوند.
امام جمعه خرمشهربا تاکید بر اینکه در حال حاضر و با توجه به اصرار دولت عراق بر اخذ ویزا، بدون اخذ ویزا امکان تردد از مرز ها ممکن نیست اظهار داشت: هموطنانی که قصد عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین امسال را دارند حتما از محل اقامت خود برای اخذ ویزا اقدام نمایند و به هیچ وجه اخذ ویزا را به روز های پایانی و شهر های مرزی موکول ننمایند.
سیدنبی موسوی گفت: اینکه گفته شده مرز بین المللی شلمچه برای تردد زوار اتباع خارجی در نظر گرفته شده به این معنی نیست که هموطنان عزیز ایرانی نمی توانند از این مرز تردد داشته باشند، بلکه این یک ظرفیت منحصر به فرد برای مرز بین المللی شلمچه است که علاوه بر زوار ایرانی می تواند محل تردد اتباع خارجی نیز باشد.
وی همچنین با اشاره به سابقه اتفاقات رخ داده در سال های گذشته، عنوان کرد: آن دسته از زوار که به صورت کاروان های خودجوش از استان های دیگر قصد خروج از مرز شلمچه را دارند به هیچ وجه زودتر و یا بدون مدیر کاروان به مرز مراجعه ننمایند و حد الامکان تمامی اعضای کاروان با هم از محل اقامت به مرز اعزام شوند چرا که در سال های گذشته یکی از دلایل ایجاد ازدحام بی مورد همین ناهماهنگی ها بین مدیر کاروان و اعضای کاروان ها بود.
ایشان ضمن برشمردن تمهیدات و زیرساخت های در نظر گرفته شده در مرز شلمچه اظهار داشت: تردد از مرز شلمچه از مسیر، دریایی و زمینی ممکن می باشد و این مسئله مرز بین المللی شلمچه را منحصر به فرد نموده است.