روایت خواندنی دختر اهوازی از تماشای بازی پر تلفات پرسپولیس در استادیوم غدیر/ حضور ما دخترها می‌تواند عاملی باشد برای آرام‌تر شدن جو ورزشگاه‌ها/ عکس

خورنا – روزنامه خبرورزشی نوشت: باز هم یک خانم در ورزشگاه؛ این بار در بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس.

 زینب دختری است که خود را شبیه پسرها کرد و به ورزشگاه غدیر اهواز رفت تا تماشاگر مسابقه باشد‌‌؛ کاری غیرقانونی و خطرناک؛ تصور کنید اگر در اتفاقات تلخ ورزشگاه، برای او که یک دختر بود، اتفاقی می‌افتاد.

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-10-25 17:11:23Z | http://piczard.com | http://codecarvings.comپس از بازی بود که زینب تصاویری از خود در فضای مجازی منتشر کرد و خبر از حضورش در ورزشگاه داد. زینب ۲۰ ساله اهل اهواز انجام یک کار غیرقانونی را به جان خرید تا روز بازی مثل پسرهای پرسپولیسی و کنار آن‌ها تیمش را تنها نگذارد. او در گفت‌و‌گو با خبرورزشی از این ریسک بزرگ می‌گوید.

خودت را معرفی کن تا صحبت را از اینجا شروع کنیم.
من زینب هستم. ۲۰ ساله از اهواز. دیپلم رشته تجربی دارم و خیلی هم این روزها به این فکر می‌کنم که دنبال کلاس‌های مربیگری بروم تا در آینده در این مسیر زندگی خودم را ادامه بدهم. من از بچگی طرفدار پرسپولیس بودم.

برویم سراغ بحث حضورت در ورزشگاه. تا به حال چند بار این کار را کرده‌ای؟ می‌دانی کارت غیرقانونی است و ممکن است برایت مشکل درست شود؟
این سومین بار بود که من بازی را از نزدیک و در استادیوم تماشا می‌کردم. یکی همین بازی، یک بازی جام‌حذفی که پرسپولیس به اهواز آمده ‌‌بود و بازی تراکتورسازی با فولاد که به خاطر علی کریمی چنین کاری کردم و وارد استادیوم شدم. من اگر این کار را می‌کنم، فقط به خاطر عشق به فوتبال و پرسپولیس است و آن‌موقع واقعاً فکر این چیزها را نمی‌کنم.

از ترفندی که استفاده کردی، صحبت کن! چه کردی که هیچ‌کس نفهمید تو دختر هستی؟
صبح بازی با پدرم تماس گرفتم و گفتم می‌خواهم این کار را انجام دهم. او به من گفت که به این راحتی نیست. چطور می‌خواهی کاری کنی که هیچ‌کس متوجه دختر بودن تو نشود؟ من به پدرم گفتم که قصد دارم با لباس پسرانه و رنگ کردن صورتم وارد استادیوم شوم. او هم موافقت کرد و با یکدیگر به ورزشگاه رفتیم چون سومین بار بود از این نظر حرفه‌ای شده بودم!

از بین مأموران یا تماشاگران کسی متوجه این قضیه نشد؟
از بین مأموران که کسی شک نکرد و من به راحتی وارد ورزشگاه شدم اما در بین تماشاگران جایگاهی که من نشسته بودم، ۹۰ درصد آن ها به واسطه حضور فعال من در صفحه‌های هواداری پرسپولیس، من را می‌شناختند! سمت من و پدرم می‌آمدند و می‌گفتند اصلاً نگران نباشید. شما هم مثل خانواده خود ما هستید. یکی از نکات جالب هم این بود که من برای تشویق بالای جمعیت ایستاده بودم و همه را می‌دیدم. وقتی داور روی صحنه گل، پشت محوطه پرسپولیس خطا اعلام کرد، خیلی‌ها شروع به فحاشی کردند اما آن هایی که متوجه حضور من بودند، به بقیه تذکر دادند و جو به کل عوض شد و حتی از من عذرخواهی هم کردند.

حالا چطور آن‌قدر به تیم نزدیک شده‌ای؟ فکر کنم یکی از معروف‌ترین تماشاگران پرسپولیس در ایران باشی. خیلی‌ها مخصوصاً در اینستاگرام تو را می‌شناسند.
من خیلی وقت است که برای پرسپولیس این کارها را انجام می‌دهم. تیم که به اهواز می‌آید، علاوه بر اینکه به فرودگاه می‌رویم، خودم بنر چاپ می‌کنم و پسرهای گروه‌مان آنها را به استادیوم می‌برند. معمولاً من و یکی از دوستانم سارا هنگام رفتن تیم به ورزشگاه، دوتا ماشین کرایه می‌کنیم که تیم را اسکورت کند.

صحبت پایانی…
حضور ما دخترها می‌تواند بدون ‌شک عاملی باشد برای آرام‌تر شدن جو ورزشگاه‌ها.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • غلو خانوادگی رفتن به ورزشگاه اشکالی ندارد و باید مجوزی صادر بشه که خانم و دختران با خانواده اش بره ورزشگاه