۲۰ کارگاه ساختمانی نا امن در اهواز تعطیل شد

خورنا – مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در ۶ ماه نخست امسال با بازرسی از کارگاه های ساختمانی در سطح شهرستان اهواز، ۲۰ کارگاه نا ایمن طبق ماده ۱۰۵قانون کار تعطیل شد.

به گزارش خورنا به نقل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان سید نور محمد پور بیان کرد: با توجه به کثرت و شدت حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی، با تشکیل تیم ها و گشت های اختصاصی از کارگاه های اهواز بازرسی انجام گرفت.

وی گفت: در این مدت ۱۲ هزار و ۵۹۹ مورد بازرسی از سوی بازرسان کار این اداره کل در سطح خوزستان انجام شد.

محمد پور شمار حوادث به وقوع پیوسته در ۶ ماه نخست پارسال را تعداد ۳۸۷ فقره برشمرد که این تعداد در این مدت مشابه امسال به ۱۵۳ فقره کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، مکار و رفاه اجتماعی خوزستان به نقش و جایگاه کمیته های حفاظت و بهداشت کار اشاره کرد و گفت: در ۶ ماه نخست امسال تعداد یک هزار و ۴۵۷ کمیته در سطح کارگاه های بالای ۲۵ نفر خوزستان فعالیت داشتند که با تشکیل تیم ارزیابی کمیته ها روش نظارت بر فعالیت کمیته های مذکور بهبود یافته است.

وی درباره آیین نامه جدید تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران اظهار کرد: کلیه کارفرمایان که تمام یا بخشی از امور اجرایی و فعالیت یا کارگاه خود را به پیمانکار واگذار می کنند مکلف هستند پیمانکاران خود را از بین افراد واجد صلاحیت ایمنی انتخاب کنند و پیمانکاران هم باید با مراجعه به اداره های تعاون کار و رفاه اجتماعی محل، تقاضای بررسی و تایید صلاحیت کنند.

محمد پور افزود: همچنین مالکان و کارفرمایان کارگاه های ساختمانی که تمام یا بخشی از کارهای ساخت و ساز را به پیمانکار واگذار می کنند مکلفند پیمانکاران خود را از بین مجریان صلاحیت دار انتخاب کنند.