امکان اسکان ۱۰۵ هزار نفر از زائران اربعین در خوزستان فراهم شد

خورنا – معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان گفت: ظرفیت اسکان برای بیش از ۱۰۵ هزار نفر زائر اربعین حسینی در مرزهای خوزستان فراهم شده است.

به گزارش ایرنا قدرت الله دهقان دوشنبه در ستاد اربعین خوزستان که در سالن جلسات معاونت امنیتی انتظامی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تمام امکانات اسکان کاروان های راهیان نور در مرز شلمچه با ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای اسکان زائران آماده سازی شده است.

وی افزود: زائرسرای سازمان حج و زیارت در مرز چذابه نیز با ظرفیتی در حدود پنج هزار نفر آماده پذیرش زائران است؛ البته مردم محلی در شهرهای سوسنگرد و بستان و روستاهای مسیر آماده پذیرایی زائران هستند.

دهقان اضافه کرد: نگرانی از بابت اسکان زائران در مرزهای خوزستان وجود ندارد، زیرا در این دو نقطه تجمع زائر نخواهیم داشت و زائران از مرزها عبور می کنند.

وی تاکید کرد: تمام افرادی که دارای روادید هستند در مرزها معطل نخواهند شد و از گیت ها عبور می کنند.

جانشین استاندار خوزستان در ستاد اربعین استان با بیان اینکه زوار اربعین منتظر لغو روادید نباشند گفت: دولت عراق نپذیرفته که روادید را لغو کند و همه افراد باید دارای گذرنامه و روادید باشند.

دهقان با بیان اینکه تمام تمهیدات برای تردد اتباع خارجی اتخاذ شده است افزود: برخی زیرساخت ها در سالهای گذشته مشکل داشته و هنوز هم ادامه دارد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به وجود میدان مین در مرز چذابه اظهار کرد: این محل می تواند در زمان ازدحام جمعیت و پراکندگی آنها در منطقه مشکل ساز شود به همین دلیل مقرر شد اداره کل امور مرزی استانداری تا هفته آینده اطراف آن را فنس کشی کند.
وی تاکید کرد: بخشی از جاده های مسیر تردد زوار در چذابه هنوز تکمیل نشده که وزارت راه تعهد کرده تا نیمه آبان آنها را به اتمام برساند.

معاون استاندار خوزستان با اشاره به پیش بینی حضور دو برابری زوار در اربعین امسال گفت: زیرساخت های استان در مرزهای شلمچه و چذابه نسبت به سال های گذشته بهبود یافته به طور مثال ۵۰ هکتار پارکینگ در مرز شلمچه و ۳۵ هکتار در مرز چذابه تدارک دیده شده است.

وی اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی اربعین مناطق ۴ و ۶ شهرداری تهران در مرزهای شلمچه و چذابه مستقر شده اند و شهرداری تهران نیز خدمات ویژه ای در مرزها ارائه داده است.

دهقان افزود: شهرداری های آبادان و ماهشهر در مرز شلمچه و شهرداری های اهواز و دزفول در مرز چذابه به عنوان شهرداری معین فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی اضافه کرد: استان های فارس، بوشهر و آذربایجان شرقی و غربی در مرز شلمچه به عنوان استان های معین حضور خواهند داشت که تا کنون استان های فارس و بوشهر حاضر شده اند همچنین استان اصفهان و ستاد اجرایی فرمان امام در مرز چذابه قرار است که در خدمات رسانی کمک کنند.

بر اساس این گزارش، مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی هستند.